Blar i Master's theses in Social Communication på dokumenttype "Master thesis"
Viser treff 21-40 av 173
-
Drømmesommer eller klimakrise? : En kritisk diskursanalyse av norske avisers fremstillinger av rekordsommeren og ekstremsommeren 2018
(Master thesis, 2019)The summer of 2018 was exceptionally warmboth in Norway and internationally. The persistent heat and the many temperature records led toserious consequences, and the Norwegian media eventually named the summer of 2018 “the ... -
Eksport av vannkraft – Ja eller nei? : En analyse av debatten om mellomlandskabler i forbindelse med stortingsvalget 2017
(Master thesis, 2018)Denne oppgaven er en analyse av skrevne tekster i den offentlige mediedebatten rundt mellomlandskabler. Debatten omfatter problemstillingen om Norge bør bygge strømkabler til utlandet eller ei. Aktørene i debatten er alt ... -
Eldres digitale kompetansebehov
(Master thesis, 2023)Denne studien er en kvalitativ studie som benytter etnografisk observasjon og dybdeintervju for å undersøke veiledere sine kommunikative strategier ved et bibliotek på Sørlandet. Studien kombinerer ulike teoriske perspektiver ... -
En alternativ tidslinje Norads nettressurs Gjenfødt.no analysert fra et mediesensitivt, multimodalt og retorisk perspektiv
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven startet med en interesse for hvordan retorisk kommunikasjon arter seg i det moderne samfunnet. Teknologien gir uante muligheter for hvordan vi kan produsere og distribuere tekster. Mottakerne møter ... -
En direktelinje til fansen : en retorisk studie av norske artisters kommunikasjon i sosiale medier ved promotering av nytt materiale
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven undersøker hvordan norske popartister promoterer nytt materiale ved hjelp av sosiale medier. Studien sammenligner to debutanters praksiser med praksisene til to etablerte artister. Problemstillingen som ... -
En opplevelse av retorikk
(Master thesis, 2021)Problemstillingen til denne masteroppgaven lyder som følger: Finnes det en diskrepans mellom publikums opplevelse av to reklamevideoer fra Røde Kors og en retorisk analyse av det samme materiale? I den norske skolen ... -
Endring for fremtiden : organisasjonsidentitet som turbinen til et godt omdømme
(Master thesis, 2012)Formålet med denne oppgave er å se på organisasjoners tilnærming til tematikken omdømme når organisasjonen gjennomgår store endringsprosesser. Denne oppgaven ser på hvordan Agder Energi forholder seg til omdømmetematikken ... -
Engasjementbygging på Instagram
(Master thesis, 2022)Sammendrag Denne masteroppgaven bygger på en undersøkelse av to individuelle norske kommersielle virksomheters kommunikasjon på Instagram. Hensikten med masteroppgaven er å avdekke hvilke kommunikasjonsstrategier og innhold ... -
Engasjerende journalistikk : Hvordan nettbasert journalistikk kan engasjere den moderne nettbruker med fokus på nyhetskriterier og nyhetsverdi
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven har jeg valgt å ta utgangspunkt i moderne mediebruk knyttet til hvilke nyhetskriterier som dominerer nettbasert journalistikk og hvordan deling på sosiale medier kan påvirke vurderingen av artiklers ... -
Det er jo bare et spill"? : en studie om dataspill og selvopplevelse
(Master thesis, 2012) -
“Et ekstremt år” Strategiske og operasjonelle erfaringer fra kommunikasjonsenheten i Kristiansand kommunes arbeid med koronapandemien 2020-2021
(Master thesis, 2021)In this thesis I have looked at the problem “What communications choices did Kristiansand municipality make in its communication of risk duringthe corona pandemic?” This is a casestudy of the communicators in Kristiansand ... -
Et eventyrlig friluftsliv. En multimodal tekstanalyse av eventyrkontoer på Instagram.
(Master thesis, 2021)The purpose of this project is to examine three different outdoor adventurers on Instagram. The pictures and nature scenes are published with high quality. I seek to find how the people behind the accounts portray Norwegian ... -
Et naturlig navnevalg? : En kritisk diskursanalyse av kommunikasjonen av navneendringen fra Statoil til Equinor
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse av kommunikasjonen av navneendringen fra Statoil til Equinor. Statoil/Equinor er Norges største selskap, og følgelig er det interessant å undersøke hvordan et selskap av ... -
EU-journalistikk i regionale aviser : en kritisk diskursanalyse av Fædrelandsvennen og Agderpostens fremstilling av europeisk samarbeid i Agder- regionen
(Master thesis, 2013)Tittel: EU-journalistikk i regionale aviser på Sørlandet Formål: Å vise hvordan regionale avisene fremstiller Agder-fylkenes forhold til europeisk samarbeid. Problemstilling: Hvordan fremstiller regionale aviser EU/EØS ... -
Eventyrlige spedbarn i en virtuell verden : En kritisk diskursanalyse av #newbornphotography på Instagram
(Master thesis, 2018)Gjennom en kritisk diskursanalyse av fenomenet #newbornphotography undersøker denne studien hvordan profesjonelle fotografer fremstiller spedbarn på bildedelingsplattformen Instagram. Emneknaggen #newbornphotography knytter ... -
"Facebook, valgkampens tekst-tv?"
(Master thesis, 2014)I denne oppgaven analyserer jeg hvordan Høyre og Kristelig Folkeparti kommuniserte gjennom partiledernes Facebook-side i valgkampen 2013. Jeg har intervjuet den tidligere stabssjefen til Erna Solberg, Haakon Dagestad, ... -
"Folkets tjener" : en studie av Statens vegvesen Region Sørs evne til omdømmebygging for å bli en mer attraktiv arbeidsplass
(Master thesis, 2013)Folks medievaner og forventing til statlige etater er annerledes i dag enn for bare noen få år siden. I dagens samfunn skaper et sterkt mediepress økende fokus på offentlige virksomheters omdømme og legitimitet. Dette ...