Browsing Master's theses in Social Communication by Subject "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310"
Now showing items 21-40 of 59
-
Inbound marketing som kommersiell diskurs : En pragmatisk diskursanalyse av inbound marketing som markedsføringsmetode sett hos to norske bedrifter
(Master thesis, 2020)The constant stream of advertising, commercials and marketing is an ongoingdance between the consumer and the commerce. This thesis tries to enlightenthe subject on how one of these marketing strategies ... -
Influensernes verden. En kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin innholdsmarkedsføring på Instagram
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin bruk av innholdsmarkedsføring på sosiale medier-kanalen Instagram. Formålet med studien er å gi et bilde på hvordan denne formen for ... -
- Ingen er så gode at de ikke kan bli bedre : En multimodal og retorisk analyse av pelsdyrbonde.no
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven analyserer jeg nettsiden pelsdyrbonde.no, som Norges Pelsdyralslag – medlemsorganisasjonen for norske pelsdyroppdrettere står bak. Pelsdyrbonde.no er en liten informasjonsnettside med klare strategiske ... -
Instagram som plattform for strategisk kommunikasjon : En undersøkelse av hvordan Den Norske Opera & Ballett benytter operabygningen strategisk i sin kommunikasjon på Instagram
(Master thesis, 2018)This master thesis intends to study how one of the country's leading cultural institutions uses Instagram as a platform for strategic communication. To understand this, I have investigated how the Norwegian Opera & Ballet ... -
Kampen om oppmerksomheten : En analyse av samspillet mellom de humanitære organisasjonene Leger uten grenser og Flyktninghjelpen, og mediehusene VG og Aftenposten
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven tar sikte på å undersøke hvordan samspillet mellom to humanitære organisasjoner og to mediehus fungerer. Aktørene som er undersøkt er Flyktninghjelpen, Leger uten grenser, VG og Aftenposten. Det er tidligere ... -
Kjendiser og lidelse i humanitær kommunikasjon : En retorisk analyse av to kampanjer rettet mot ungdom i Norge
(Master thesis, 2019)Over the past few decades there has been a rapid digital development. This advancement affectshumanitarian organizations, where the development of social media offers new possibilities for communication. This master thesis ... -
Kjønn, likestilling og makt i #MeToo
(Master thesis, 2018)Bakgrunnen for denne oppgaven har vært egen interesse for #MeToo-kampanjen og hvilken virkning den har hatt på samfunnet. Det har derfor vært av interesse å bruke en kritisk diskursanalyse om fenomenet som ser på ... -
Klima i et livsstilperspektiv : En analyse av Instagram-kontoen radicalbroccoli
(Master thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvilke sosialsemiotiske og retoriske virkemidler som er benyttet i fremstillingen av en miljøvennlig livsstil, med utgangspunkt i Instagram-kontoen radicalbroccoli. ... -
Klimakommunikasjon til inspirasjon og fortvilelse : En retorisk effektstudie av Miljødirektoratets faktaark «Tre forskjellige historier om en varmere verden mot 2100»
(Master thesis, 2019)This study includes a rhetorical analysis of the Norwegian Environment Agency’s fact sheet “Three different stories of a warmer world towards 2100,” and revealshow it affects a selection of the target audiences. The fact ... -
Kronerulling på Facebook : En multimodal kritisk diskursanalyse
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse av kronerullingskampanjer i det sosiale nettverket Facebook. Kronerulling, også kalt crowdfunding, ekspanderer stadig. Ved at pengeinnsamling i stadig større grad foregår ... -
Kunstsiloen som ingen kunne målbinde : En kritisk diskursanalyse av Kunstsilodebatten i Fædrelandsvennen
(Master thesis, 2019)Temaet for denne oppgaven er debatten om Kunstsilo som har foregått i Fædrelandsvennen. Utgangspunktet for debatten startet i 2015, da det ble kjent at pengefondforvalter Nicolai Tangen skulle donere sin private kunstsamlingtil ... -
Kunstsiloen som ingen kunne målbinde : en kritisk diskursanalyse av Kunstsilodebatten i Fædrelandsvennen
(Master thesis, 2019)The focus of this thesis is the debate surrounding Kunstsilo, in particular the public debate published through the regional newspaper, Fædrelandsvennen (Friends of the Fatherland).The debate began in 2015, when Nicolai ... -
Med innsiden ut : En studie av hvordan DNT sin identitet kommer til uttrykk i deres årsrapporter
(Master thesis, 2017)For en organisasjon er identiteten en viktig grunnmur. Den samler medlemmer og ansatte, er en essensiell del av deres kommunikasjon og nøkkelen til å forstå organisasjonen. Denne oppgaven har identitet som tema, og oppgavens ... -
Mellom fiksjon og virkelighet : En tekstanalyse av NRK-serien Skam i lys av teori om transmedialitet
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven presenterer en tekstanalyse av NRK-serien Skam. Den populære dramaserien har skapt engasjement utenom det vanlige, og hylles for å være både aktuell og viktig. Skam forsøker å treffe den norske 16-åringen, ... -
Når flukten blir digital : Filmen Your phone is now a refugee's phone analysert fra et medieteknisk, narratologisk og retorisk perspektiv
(Master thesis, 2017)Historier har blitt fortalt siden tidenes morgen, men i dagens samfunn fortelles historier på en mer sammensatt og uttrykksfull måte. Tenk bare på alle de historiene vi møter på internett. Historier som er muliggjort av ... -
Når Jonas blir Støre : En retorisk analyse av Jonas Gahr Støres rolle i den TVsendte partilederdebatten 14. august 2017
(Master thesis, 2018)This thesis project is a rhetorical analysis of Jonas Gahr Støre, leader of the Norwegian Labour Party, in the televised party leader debate on 08.14.2017. Støre had been accused of being unclear in his communication ... -
Når merkevarer melder seg på samfunnsdebatten : En casestudie av Gillettes kampanje «The Best Men Can Be»
(Master thesis, 2020)The thesis investigates how Gillette engages in social debate in their campaign «The Best Men Can Be» which was launched in 2019. The objects of study are thus the campaign’s video advertisement and website. The campaign ... -
Når møterommet blir digitalt : Samtaleanalyse av video-mediert møte-kommunikasjon
(Master thesis, 2021)The theme of this master`s thesis is problems in digital meetings. The study is based on one physical and one digital meeting in a student association. I have done a quantitative comparison of the two meetings in order to ... -
Når ytringsfrihet og personvern utfordres: en analyse av fire stadier i Trond Giske-saken
(Master thesis, 2018)I denne masteroppgaven tar jeg for meg hvordan prinsippene ytringsfrihet og personvern noen ganger står steilt imot hverandre, med eksempel i #metoo-kampanjen som belyste temaer som seksuell trakassering og makt i slutten ...