Blar i Master's theses in Social Communication på tittel
Viser treff 122-141 av 173
-
Omdømmebygging på Facebook : Hennig-Olsen Is som case
(Master thesis, 2013)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan Hennig-Olsen Is arbeider med omdømme på Facebook. Oppgaven skal gjennom et kvalitativt forskningsarbeid studere funn i lys av omdømmeteorien ”The Roots of Fame”. Oppgaven ... -
One diet to rule them all? : En analyse av retoriske strategier i dokumentarfilmen What the health
(Master thesis, 2018)Temaet for denne oppgaven er retoriske strategier i dokumentarfilm. Ved å gjøre en kvalitativ tekstanalyseav én enkelt film, utforsker oppgavenhvordan dokumentarfilm kan brukes somplattform for formidling og historiefortelling, ... -
Oppdragsfinansierte nyheter : tekstuelle utfordringer i møtet mellom oppdragsgivers forventninger til måloppnåelse og gjeldende journalistiske konvensjoner
(Master thesis, 2013)Denne oppgaven belyser hvordan det oppdragsfinansierte nyhetsbyrået Newswire må forholde seg til to ulike intensjoner i sin tekstpraksis. Deres overordnede mål er å skape et bedre omdømme for oppdragsgiver gjennom ... -
Oppvekst i nordiske kortfilmer : En representasjonsanalyse av 20 kortfilmer i læringsportalen Norden i skolen
(Master thesis, 2018)Denne studien undersøker fremstillinger av barn og ungdoms oppvekst i 20 nordiske kortfilmer. Filmene som undersøkes er tilgjengelig for nordiske lærere og elever gjennom læringsportalen Norden i skolen. Analysen skjer ... -
Ord har makt
(Master thesis, 2022)I denne masteravhandlingen foretar jeg en retorisk multimodal tekstanalyse av to holdningskampanjer, som tar for seg tematikken netthets. Oppgavens overordnede mål er å avdekke hvilke retoriske strategier kampanjefilmene ... -
Organizational identity in a world-leading cluster : an empirical study of how communication might contribute in creating a converging identity in NCE Node
(Master thesis, 2012)This empirical study explores how organizational identity in a world-leading cluster is constructed from three identity types; projected desired and perceived identity. It has focused on important factors that are fundamental ... -
På veg inn i fremtiden : En strategisk analyse av hvordan Statens vegvesen kan bruke kommunikative verktøy, til å belyse egen samfunnsnytte i en samferdselssektor i endring
(Master thesis, 2019)Bakgrunnen for denne oppgaven er at norsk samferdselssektor er i endring. Etableringen av Nye veier og flyttingen av drifts og vedlikeholdsansvaretav fylkesvegenetil de nye fylkesregionene,gjør at Statens vegvesen må ... -
Påvirkning av politisk tillit til myndighetenes pandemitiltak En multimodal tekstanalyse av de retoriske virkemidlene til Kari Jaquesson og Wasim Zahid høsten 2020
(Master thesis, 2022)De siste årene har vår oppfatning om grunnleggende fakta og hva som er sant, blitt utfordret. Enkeltpersoner og politikere har sådd tvil og skapt usikkerhet om viktige samfunnsdebatter. Begreper som falske nyheter og ... -
Populistisk Kommunikasjonsstil i Norsk, Politisk Diskurs: En kritisk diskursanalyse av Senterpartiets & Fremskrittspartiets partiledertaler fra 2021
(Master thesis, 2023)Dette forskningsprosjektet er en kritisk diskursanalyse av partiledertalene til Senterpartiet og Fremskrittspartiet i forkant av stortingsvalget i 2021. Talene ble holdt av Trygve Slagsvold Vedum og Sylvi Listhaug på ... -
Porsgrunn kommune "likes" Facebook : en studie om bruk av sosiale medier i kommunal sektor
(Master thesis, 2012)Facebook has until recently been used by private individuals rather than governmental organizations. Figures from Difi (Agency for Public Management and eGovernment) says that Facebook has 2,5 millions Norwegian members ... -
Proff og personlig? : En analyse av mindre virksomheters bruk av Facebook
(Master thesis, 2020)Denne avhandlingen undersøker to virksomheters Facebook-innlegg i løpet av en periode på fire uker, ved hjelp av fire metoder: kvantitativ og kvalitativ innholdsanalyse, tekstanalyse og kvalitativt intervju. Hensikten er ... -
Qatars VM i sportsvasking
(Master thesis, 2023)Formålet med masteroppgaven er å si noe om hvordan Qatars omdømme konstrueres og internasjonale relasjoner påvirkes gjennom kommunikasjon på bakgrunn av arrangeringen av fotball-VM 2022. Oppgaven er en kritisk diskursanalyse, ... -
Rekruttering med sosiale medier : fire eksperter på sosiale medier og fire norske virksomheters syn på effektene ved bruk av sosiale medier i rekruttering
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven besvarer hvordan fire eksperter på strategisk bruk av sosiale medier og fire norske virksomheter ser på effektene av å implementere sosiale medier i rekrutteringsprosesser. Målet med oppgaven er å ... -
Retoriske vilkår i tv-aksjonen 2012 : en komparativ tekstanalyse av to innslag i tv-aksjonen med fokus på retoriske vilkår i disse innslagene
(Master thesis, 2013)Tv-aksjonen består av en rekke ulike innslag med forholdvis forskjellig innhold og karakter. For denne avhandlingen var det særlig innslagene som viser lidelse og underholdningsinnslag som var interessante å se nærmere på. ... -
Samfunnsansvar i TINE En undersøkelse av virksomhetens forståelse og kommunikasjon av En undersøkelse av virksomhetens forståelse og kommunikasjon av emnet.
(Master thesis, 2015)(Konfidensiell til/confidential until 01.01.2021) -
Samfunnsansvar, veldedighet og omdømme : en studie av samfunnsansvar som veldedighet i Capgemini Norge
(Master thesis, 2016)I denne studien undersøkes det hva bedriftens samfunnsansvar er, og hvorfor Capgemini Norge engasjerer seg i bedriftens samfunnsansvar. Som teoretisk rammeverk har jeg benyttet meg av sentral litteratur på fagområdene ... -
Snikislamisering: samfunnsproblem eller velgerfrieri? : En diskursanalytisk analyse Syv [sic] Jensens kronikk "Dette er snikislamisering" publisert i VG høsten 2019
(Master thesis, 2019)The subject of this master's thesisis Siv Jensen's chronicle with the title "This is sneak-Islamization", publishedin VG on 2 September2019. Siv Jensen,who is currently the leader ofFrPand Minister of Finance, used the ... -
Språket er ikke nøytralt
(Master thesis, 2023)Sammendrag Med bakgrunn i HIV-epidemien på 80-tallet har reglene for blodgivning inneholdt en bestemmelse om at menn som har sex med menn ikke kan gi blod. Etter hvert som teknologien for å undersøke blod er blitt bedre ... -
Stedsprofilering – Voksent verktøy, men forskning i tenårene.
(Master thesis, 2015)I denne studien undersøkes det hva som kjennetegner oppfattet stedsattraktivitet, fokus og perspektiv i det strategiske utgangspunktet for stedsprofilerende arbeid. Oppgaven tar for seg stedsprofilerende arbeid i tre ... -
Strategisk kommunikasjon i sosiale medier : en studie av NSBs dialogiske kommunikasjon på Facebook
(Master thesis, 2016)I denne oppgaven undersøkes det hvordan virksomheter kan bruke sosiale medier i sitt arbeid med strategisk kommunikasjon. For å finne ut av dette vil jeg se på hvordan NSB bruker dialogisk kommunikasjon på Facebook for ...