Blar i Master's theses in Social Communication på tittel
Viser treff 43-62 av 173
-
Fra lenker til likes : Facebook – pådriver av engasjement eller verktøy for allerede engasjerte brukere?
(Master thesis, 2016)I denne studien undersøkes profilbildeendring som form for symbolsk aktivisme og engasjement med utgangspunkt i applikasjonen som Facebook lanserte etter angrepet på Paris 13.november 2015. Applikasjonen endret brukernes ... -
Fra pensel til piksel. En multimodal diskursanalyse av nettstedene til to norske kunstmuseer.
(Master thesis, 2021)Tema for oppgaven er kunstmuseers utnyttelse av ny medieteknologi på nett. Å tilby museumsopplevelser via egne nettsteder er en ny arena for museene, og en arena i rask utvikling. Denne oppgaven kan sees som et bidrag til ... -
FRA PUSH TIL PULL Fenomenet innholdsmarkedsføring studert gjennom to case-studier.
(Master thesis, 2015) -
Fra Vår felles fremtid til Olympic Agenda 2020
(Master thesis, 2023)Masteroppgaven tar sikte på å undersøke implementeringen av bærekraftprinsipper i idrettsorganisasjoner og på internasjonale idrettsarrangement, og om, eller hvordan dette har påvirket omdømme. For å forstå denne utviklingen ... -
Fremtidens forbilder eller levende utstillingsdukker? : En kritisk diskursanalyse av innholdsmarkedsføring i videoblogger
(Master thesis, 2017)Denne masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse av brukergenerert markedsføringsinnhold på nettstedet YouTube. En form for digital reklamepraksis som blir stadig mer anvendt, og er blitt mye omdiskutert i norske nyhetsmedier. ... -
Frihet i kommersiell kontekst : En kritisk diskursanalyse av Telias reklamefilm: Vær trygg, vær fri, vær deg selv
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse av Telias mye omtalte Freedom-kampanje, og deler av den tilhørende responsen knyttet til kampanjen. Avhandlingens overordnede mål er å øke kunnskap om kontroversielle ... -
Gevinstrealisering i nettbaserte opplæringsprosjekter : En eksplorativ casestudie om prosjektarbeideres oppfatning av gevinstrealisering
(Master thesis, 2018)PurposeThe aim of this qualitative study was to obtain a better overview over the perceptions towards benefit realization in small online education projects, in the specialist health care services.Design/Methodology/ApproachThe ... -
Grenseløs offentlig kommunikasjon : en undersøkelse om faktorer som påvirker hvordan offentlige virksomheter arbeider for å gjøre det kommunikative innholdet på nettsidene sine tilgjengelig for de fleste
(Master thesis, 2018)This master thesis intents to study which factors that influence how the public sector works with their communicative online content, and how they try to make the content accessible for most people. Through ... -
Helsekommunikasjon som skreddersøm : en analyse av samvalgsverktøy og av helsepersonells holdninger til bruk av samvalgsverktøy
(Master thesis, 2016)Pasientinvolvering er et hett tema i dagens helse-Norge. Pasientene er mer aktive, krever mer informasjon og mer bestemmelsesrett enn tidligere. Denne oppgaven retter fokus mot hvordan helsepersonell opplever denne ... -
Hvordan innleder politiet til fri forklaring under norske politiavhør? En kvalitativ analyse av norske politiavhør med samtaleanalyse som metode.
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har jeg gjort en kvalitativ analyse av autentiske politiavhør med samtaleanalyse (CA) som metode, med den hensikt å forske på hvordan politiet innleder til fri forklaring under norske politiavhør. Det er ... -
Hvordan kan medieverktøy designes for å utvikle miljøansvar hos barn?
(Master thesis, 2017)Konfidensiell til / confidential until 01-07-2022 -
Hvordan kommuniserer Stavanger kommune konfliktdempende på Facebook?
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven bruker en kvantitativ innholdsanalyse og et kvalitativt intervju for å undersøke hva som kjennetegner Stavanger kommune sin konfliktdempende kommunikasjon på Facebook. Hensikten med studien er å kunne ... -
Hvordan kommuniseres vold og overgrep til barn på nettstedet Jeg vil vite?
(Master thesis, 2017)This master thesis will analyse and evaluate how the website «Jeg vil vite» communicates violence and sexual abuse to children. The publisher of «Jeg vil vite» is Stine Sofie’s Foundation, and I have limited my analyses ... -
Hvordan omtaler reginale papiraviser aktører i varslingssaker?
(Master thesis, 2021)Masteroppgaven belyser medienes roller i varslingssaker, ved å se på hvordan varslingssaker i daværende Søgne kommune ble dekket av regionavisen Fædrelandsvennen over flere år. -
Hvordan skapes det engasjement i bistandskommunikasjon? : en tekstanalyse av UNICEF sin rapport The state of the world's children analysert over en periode på 20 år
(Master thesis, 2014)Hvert år siden 1980 har organisasjonen UNICEF gitt ut en omfattende rapport av trender som påvirker barn, denne rapporten heter The state of the world`s children. Denne oppgaven er en tekstanalyse av hovedsakelig forsiden, ... -
Hvorfor kan vi ikke bare slutte med olje? : en retorisk analyse av Statoils kommunikasjon av miljøansvar
(Master thesis, 2016)I denne masteroppgaven ser jeg nærmere på hvordan Statoil kommuniserer miljøansvar, og hvilke retoriske strategier Statoil tar i bruk i en utvalgt reklameserie. Oppgaven tar for seg hvordan Statoil tar i bruk de tre ... -
Inbound marketing som kommersiell diskurs : En pragmatisk diskursanalyse av inbound marketing som markedsføringsmetode sett hos to norske bedrifter
(Master thesis, 2020)The constant stream of advertising, commercials and marketing is an ongoingdance between the consumer and the commerce. This thesis tries to enlightenthe subject on how one of these marketing strategies ... -
Influensernes verden. En kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin innholdsmarkedsføring på Instagram
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin bruk av innholdsmarkedsføring på sosiale medier-kanalen Instagram. Formålet med studien er å gi et bilde på hvordan denne formen for ...