Department of Nordic and Media Studies: Nye registreringer
Viser treff 1-20 av 783
-
Å fremme folkehelse og livsmestring i småtrinnet gjennom bildebøker. En analyse av Siri Abrahamsen og Vibeke Høie-Holgersens bildebøker Gleding!, Feiling! og Undring i følelsesuniverset.
(Master thesis, 2024)Denne studien tar for seg en nærlesing av tre bildebøker skrevet av Siri Abrahamsen og illustrert av Vibeke Høie-Holgersen. Abrahamsen presiserer på bildebøkenes baksidetekst at bøkene skal ta for seg temaer som blant annet ... -
FOREIGN LANGUAGE ANXIETY IN NORWEGIAN L2 CLASSROOMS A study about student’s oral anxiety in the classroom, what makes them nervous and how teachers can help.
(Master thesis, 2024)This master's thesis explores the topic of Foreign Language Anxiety (FLA) among Norwegian students in the English classroom, with a focus on oral anxiety and how teachers can support students in handling this form of ... -
Multiliteracy for danning: Undervisning i multimodalt tekstarbeid i norskfaget for å støtte elevers bruk av egen stemme
(Master thesis, 2024)Multiliteracy for danning er en didaktisk undersøkelse av et undervisningsopplegg i multimodalt tekstarbeid i norskfaget. Undersøkelsen utforsker mulighetene og begrensningene dette undervisningsopplegget åpner opp for, i ... -
Gamingliteracy i skolen: En kvalitativ studie av kva slags gamingliteracy ein treng for å spele tre populære videospel, og implikasjonar dette kan ha i norskfaget
(Master thesis, 2024)Samandrag Dei tre mest populære videospela for norske barn i alderen 9-12 år, Roblox, Fortnite og Minecraft, er spel med svært lite innslag av narrativ, og stor fridom for spelaren til å velje korleis han vil spele spela. ... -
Skolehagen som læringsarena i mat- og helsefaget
(Master thesis, 2024)Bakgrunn: Det finnes lite norsk forskning på hvordan skolehagebasert undervisning påvirker barns bevissthet rundt råvarenes vei fra jord til bord. Dersom skolehagebasert undervisning skal integreres i skolen, må en få ... -
Students’ Attitudes Towards Speaking English in the Classroom
(Master thesis, 2024)Kommunikasjon anses som en essensiell del av engelskfaget, men lærere opplever ofte utfordringer med å oppmuntre elevene til å snakke engelsk. Selv om det finnes mye forskning på viljen til å kommunisere i engelskfaget og ... -
Task representation in German as a foreign language: A systemic functional analysis of Norwegian students’ written responses
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The main objective of this article is to understand in detail how different learners respond to writing tasks and what consequences their individual choices have on language use. The texts were composed by Norwegian upper ... -
Portrayal of African American history in EFL textbooks: A mixed methods study of the representation of African American history in Norwegian lower secondary school EFL textbooks
(Master thesis, 2024)The purpose of this mixed methods study is to analyze how three distinct publishers portray African American history in English Foreign Language (EFL) textbooks for Norwegian lower secondary schools (8th- 10th grade) and ... -
Textbook Tasks and Linguistic Diversity
(Master thesis, 2024)This study investigates EFL textbook tasks found in textbooks designed for lower secondary schools (years 8-10) in Norway, published after the Norwegian curriculum reform in 2020. Tasks from two textbook series, comprising ... -
Teachers Written Feedback Commentary Practices based on the Proficiency of the Learner
(Master thesis, 2024)This study examines the TRAWL-UiA corpus documents and investigates how teachers differentiate their written feedback comments and to what extent they adapt their practices to learners’ different proficiencies. Discovering ... -
Data visualization and transparency in the news
(Chapter, 2020)This chapter explores the role of data visualization in relation to transparency in the news, a field in which a decline in trust and a subsequent need to reassert credibility is an ongoing challenge. Being transparent ... -
The Effect of Role-Playing on Students' Foreign Language Anxiety and Oral Participation
(Master thesis, 2024)This thesis investigates the effect of role-playing on foreign language anxiety and oral participation. The study was of students from a lower secondary school in Agder, Norway, and teachers across Norway. It involved a ... -
Mellom Naturphilosophie og symbolisme: Naturen som subjekt i Emil Boysons lyrikk
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Mens den tyske naturfilosofiens betydning for 1800-tallets romantiske poesi i Skandinavia er hevet over tvil hos litteraturhistorikerne, har det vært mindre vanlig å se dette tankegodset videreført i senere perioder. Dermed ... -
Terrorizing Images and Traumatic Anticipation in Michael Cunningham’s The Hours
(Chapter, 2020)Unni Langås’s chapter is a reading of The Hours (1998), which echoes not only Virginia Woolf’s Mrs. Dalloway (1925), but also Sigmund Freud’s Beyond the Pleasure Principle (1920). From Woolf’s post-WWI novel, Cunningham ... -
Introduksjon: Kva er rap og flow?
(Chapter, 2022) -
In Search of New Beginnings: On Poetry and Hope
(Chapter, 2024) -
Design for digitale museumsopplevelser. En sosialsemiotisk analyse av to kunstmuseers tilbud på nett
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Norske museer er fremdeles i en tidlig fase av den digitale transformasjonen, og den nye stortingsmeldingen Musea i samfunnet etterspør mer kunnskap om den digitale formidlingen ved museene. I denne studien gjør vi en ... -
Critical literacy and digital stock images; The interests of the uninteresting images
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Stock photos from commercial image banks are extensively used in a variety of texts, such as news reports, organizational websites, sponsored social media posts, and information brochures. This article aims at showing how ... -
Fra arbeidsfellesskap til et mangfoldig læringsfellesskap: En analyse av begrepet fellesskap i Generell del av læreplanen fra 1997 (L97) og Overordnet del i gjeldende læreplanverk (LK20)
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The article presents an analysis of community in “Core curriculum” from 1997 (L97) and “Core curriculum – values and principles for primary and secondary education” from current curriculum (LK20). Requests to build an ... -
I blodhager, dansehus og søvnsletter. Ellen Einans fiksjonsdannelse
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Ellen Einan (1931–2013) is a Norwegian poet known for her frequent use of innovative language that forms fixed expressions, codes or references to both religious and mythical rituals and symbols. She builds her imagery on ...