Blar i Department of Nordic and Media Studies på tittel
Viser treff 954-973 av 973
-
Youtubernes forsøk på frifinnelse: Hvordan bruker Logan Paul og Colleen Ballinger retoriske virkemidler og strategier for image-gjenopprettelse i sine unnskyldningsvideoer?
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven er en komparativ, retorisk analyse av Logan Paul og Colleen Ballingers unnskyldningsvideoer. Unnskyldningsvideoer publiseres ofte som en respons til en kontrovers som et forsøk på å renvaske hvordan ... -
Å dele eller ikke dele? : Twitter som kommunikasjonskanal for akuttmottaket ved Sørlandet sykehus
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven er en tekstanalyse av akuttmottaket ved SSHF sin Twitterkonto, samt intervjuer med personer som er sentrale i produksjonen og bruken av Twitterkontoen. Bakgrunnen for denne oppgaven er usikkerheten rundt ... -
Å fly med grønne vinger i turbulens : en retorisk analyse av kommunikasjon av miljøansvar på nettstedet til to flyselskap
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven tar for seg hvilke retoriske strategier KLM og Norwegian benytter på sine nettsider for å fremstå troverdige i sin kommunikasjon av miljøansvar. Tematikken er relevant fordi det er gjort få undersøkelser ... -
Å formidle mellom Sørlandet og Europa : En retorisk analyse av kommunikasjonen mellom Sørlandets Europakontor og deres interessenter
(Master thesis, 2018)Hovedoppgavene til Sørlandets Europakontor er å bistå næringslivet, det offentlige, og akademiske institusjoner på Agder i møte med EU, og på den måten å sørge for at regionen i større grad utnytter mulighetene som ligger ... -
Å fremme folkehelse og livsmestring i småtrinnet gjennom bildebøker. En analyse av Siri Abrahamsen og Vibeke Høie-Holgersens bildebøker Gleding!, Feiling! og Undring i følelsesuniverset.
(Master thesis, 2024)Denne studien tar for seg en nærlesing av tre bildebøker skrevet av Siri Abrahamsen og illustrert av Vibeke Høie-Holgersen. Abrahamsen presiserer på bildebøkenes baksidetekst at bøkene skal ta for seg temaer som blant annet ... -
Å kommunisere fagkunnskap digitalt. To case-analyser av forholdet mellom multimodal representasjon og programvare
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Å kommunisere helseinnovasjon til ulike målgrupper. Utvikling av en kommunikasjonsstrategi for samskapingsarenaen i4Helse.
(Master thesis, 2022)Temaet for denne oppgaven er strategisk kommunikasjon. Oppgavens bakteppe er en helsesektor under press, hvor behovsdrevet, bærekraftig og tverrfaglig innovasjon er nødvendig for å løse morgendagens utfordringer og minske ... -
Å kommunisere med de som elsker hunder
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker hvordan hundeorganisasjonen Norsk Kennel Klub (NKK) kommuniserer på sosiale medier. Problemstillingen som undersøkes er «Hvordan bruker NKK sosiale medier i kommunikasjonen med norske ... -
Å legge alle kortene på bordet : En samtaleanalyse av hvordan tilståelsesrabatt blir fremlagt i politiavhør
(Master thesis, 2022)Fokuset for denne masteroppgaven er politiavhør av mistenkte som har norsk som andrespråk. Oppgaven ser på hvordan informasjon om tilståelsesrabatt blir lagt frem for de mistenkte, og om det blir gjort noen tilpasninger i ... -
Å sette givere i bås : En analyse av Strømmestiftelsen sin segmentering av givere i deres markedsstrategi for perioden 2019-2023
(Master thesis, 2020)Tema for denne masteroppgaven er strategisk kommunikasjon, målgrupper, segmentering og humanitær kommunikasjon. I dagens informasjonssamfunn er det mange muligheter for bedrifter og organisasjoner til å målrette kommunikasjonen ... -
Å skape hjerterom og husrom gjennom retorikk- analyse av en rekrutteringskampanje i regi av Bufetat
(Master thesis, 2014)I denne studien ses det nærmere på Bufetat region Midt-Norges rekrutteringskampanje Fosterbarna. I kampanjen ble naturtro dukker plassert på bussholdeplasser i flere byer som et stunt. Dukkene hadde plakater rundt halsen ... -
Å ta med seg språket : talemålsstrategier hos fire utflyttede kristiansandere
(Master thesis, 2007)Dette er en individsentrert undersøkelse av variasjon og endring i talemålet til fire utflyttede kristiansandere. De fire informantene er alle kvinner, og de flyttet fra Kristiansand til hhv. Oslo, Bergen og London for ... -
Å tilrettelegge for et godt klassemiljø
(Master thesis, 2024)Temaet i denne masteroppgaven er klassemiljø. Bakgrunn for dette valget er mine antakelser om at klassemiljøet kan påvirke elevenes lærings- og utviklingsmuligheter enten positivt eller negativt. Videre kan tilrettelegging ... -
Å tilrettelegge for fremtiden : en kritisk diskursanalyse av norske avisers fremstilling av delingsøkonomi
(Master thesis, 2016)De senere år har antall selskaper innen delingsøkonomien vokst kraftig, og enkelte er blant de mest profitable i verden. Likevel var pressedekningen av delingsøkonomien i stor grad fraværende i norsk aviser – inntil den ... -
Å trosse naturen i seg selv. Kjønn og kjønnsroller i Maja Lundes roman Bienes historie
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Å være innenfor normalen
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker hvordan kroppsøvingsstudenter ved lærerutdanningen forstår begrepet 'helse' etter å ha fullført sitt studieløp. Gjennom kvalitative intervjuer med 12 studenter utforskes ulike perspektiver ... -
Å være innenfor normalen En kvalitativ studie om kroppsøvingsstudenters syn på helse
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker hvordan kroppsøvingsstudenter ved lærerutdanningen forstår begrepet 'helse' etter å ha fullført sitt studieløp. Gjennom kvalitative intervjuer med 12 studenter utforskes ulike perspektiver ... -
Å være lærer i sosial og medisinsk institusjonsskole – hvilke roller, rammer og utfordringer medfører det?
(Master thesis, 2022)Opplæringsloven formidler at elever som ikke kan delta i den ordinære opplæringen i skolen har rett på grunnskoleopplæring og videregående opplæring i helsesituasjoner for å opprettholde og utvikle kunnskapsnivået i skolefag ... -
Åpen dialog og skjult makt i Oslo kommune : en kombinasjon av maktteori og retorikk for å forstå hvordan kommunikasjonsrådgivere vil endre informasjonsseksjonens anskaffelse
(Master thesis, 2013)Offentlige innkjøp og anskaffelser av kommunikasjonstjenester er økende. Da Oslo kommune skulle planlegge et innkjøp av en rammeavtale for kommunikasjonstjeneste valgte de å gjøre gjennom et pilotprosjekt som skulle vektlegge ...