dc.contributor.author | Briseid, Lars Gunnar | |
dc.date.accessioned | 2010-01-19T11:57:07Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Briseid, L. G. (2009). Skoledebatten på 1950-tallet : fortsatt aktuell? Norsk pedagogisk tidsskrift, 93(5), 401-414. | en |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/139203 | |
dc.description | Akseptert versjon av en artikkel som er publisert i tidsskriftet: Norsk pedagogisk tidsskrift Publisert versjon tilgjengelig fra forlaget på : http://www.idunn.no/ts/npt | en |
dc.description.abstract | Skoledebatten i Norge på 1950-tallet inneholdt mange av de samme temaene som debatten i dag. Skolens formål, differensieringsproblemet, skolens allmenndannende funksjon, synet på kunnskap og hvilken rolle skolen skal ha i samfunnet er aktuelle eksempler. Selv om temaene i stor grad er de samme, er debattene ulike. Målet med fremstillingen er å gi et bilde av ulike posisjoner i 1950-årenes debatt, og deretter reflektere over om elementer i denne diskusjonen fortsatt har relevans. | en |
dc.format.extent | 119873 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en |
dc.title | Skoledebatten på 1950-tallet : Fortsatt aktuell? | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | en |
dc.source.pagenumber | 401-414 | en |
dc.source.volume | 93 | en |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | en |
dc.source.issue | 5 | en |