Blar i Scientific Publications in Education på emneord "VDP::Humaniora: 000"
Viser treff 1-6 av 6
-
A/r/tografi som tilgang til udvikling af en sanselig bæredygtighedsdidaktik i kunstfagene
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Are We Talking about the Same Thing? A Survey of Preschool Workers’ Attitudes and Beliefs about Bullying
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Den indre puls: Betydningen av temporær musikkutøving gjennom det analoge og digitale.
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Why do children and young people need art? How do we rationalize the significance of art in society? This anthology is based on research carried out by members of the multidisciplinary research group Art and Young People ... -
Kritisk tekstkompetanse i norskfaget Korleis elevar på 8. trinn les og vurderer multimodale kommersielle tekstar
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Denne artikkelen presenterer funn frå ei spørjeundersøking om kritisk lesing og vurdering som omfattar eit utval på 228 norske elevar på åttande trinn (13–14 år). Studien undersøkjer både kva oppfatningar om kritisk lesing ... -
Langvarig, dyp og kompleks dramatisk lek i barnehagen- er det mulig? Et vitenskapelig essay
(Peer reviewed; Journal article, 2022)How can kindergartens create good conditions for flow experiences in dramatic play? This essay is based on fieldwork as a part of the master’s project When fiction meets the institution (Nordbø, 2021). The background is ... -
Playful citizenship: Between disturbances and productive ruptures
(Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2023)