Browsing Faculty of Humanities and Education by Subject "KOM501"
Now showing items 1-20 of 31
-
Bankers respons på koronakrisen. En studie av Sparebank 1 SR-Bank og Jæren Sparebanks kommunikasjon under koronapandemien.
(Master thesis, 2021)The purpose of this master thesis is to study how Sparebank 1 SR-Bank and Jæren Sparebank have responded to the corona pandemic, a crisis they had not planned for or anticipated. The study examines how the banks have ... -
Barnepartiprogram, et ledd i demokratisk danning : En kritisk diskursanalyse av politisk kommunikasjon rettet mot barn i lokalvalget 2019
(Master thesis, 2020)Democracy gives adults and children different rights to influence political processes, where the clearest division is between those who have the right to vote and those who do not. Save the Children Norway organized a ... -
Communicating Sustainability A qualitative analysis of corporate communication of sustainability in the ICT-sector
(Master thesis, 2021)The purpose of this thesis is to gain a richer understanding of how an IT corporation view, value and communicate sustainability, with regards to stakeholders. This is based upon an increased focus on sustainability and ... -
Den polariserende klimaheltinnen : En kritisk diskursanalyse av fremstillinger av Greta Thunberg i meningsytringer i norske papiraviser
(Master thesis, 2020)September 23, 2019, 16-year-old climate activist Greta Thunberg stood on the pulpit in the UN Climate Panel. With commitment, she addressed the issue of climate science, asking the following questions to world leaders: ... -
Does UiA build a good reputation through UiA Lounge? An analysis of reputation building in UiA at the Norway’s first university lounge from a perspective of strategic communication.
(Master thesis, 2020)UiA (University of Agder) is a relatively new university with a 13-year-old history. They opened the first university lounge, UiA Lounge, in Norway in the domestic terminal of Kristiansand Airport on November 1, 2019. The ... -
“Et ekstremt år” Strategiske og operasjonelle erfaringer fra kommunikasjonsenheten i Kristiansand kommunes arbeid med koronapandemien 2020-2021
(Master thesis, 2021)In this thesis I have looked at the problem “What communications choices did Kristiansand municipality make in its communication of risk duringthe corona pandemic?” This is a casestudy of the communicators in Kristiansand ... -
Et eventyrlig friluftsliv. En multimodal tekstanalyse av eventyrkontoer på Instagram.
(Master thesis, 2021)The purpose of this project is to examine three different outdoor adventurers on Instagram. The pictures and nature scenes are published with high quality. I seek to find how the people behind the accounts portray Norwegian ... -
Fra pensel til piksel. En multimodal diskursanalyse av nettstedene til to norske kunstmuseer.
(Master thesis, 2021)Tema for oppgaven er kunstmuseers utnyttelse av ny medieteknologi på nett. Å tilby museumsopplevelser via egne nettsteder er en ny arena for museene, og en arena i rask utvikling. Denne oppgaven kan sees som et bidrag til ... -
Frihet i kommersiell kontekst : En kritisk diskursanalyse av Telias reklamefilm: Vær trygg, vær fri, vær deg selv
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse av Telias mye omtalte Freedom-kampanje, og deler av den tilhørende responsen knyttet til kampanjen. Avhandlingens overordnede mål er å øke kunnskap om kontroversielle ... -
Inbound marketing som kommersiell diskurs : En pragmatisk diskursanalyse av inbound marketing som markedsføringsmetode sett hos to norske bedrifter
(Master thesis, 2020)The constant stream of advertising, commercials and marketing is an ongoingdance between the consumer and the commerce. This thesis tries to enlightenthe subject on how one of these marketing strategies ... -
Influensernes verden. En kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin innholdsmarkedsføring på Instagram
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin bruk av innholdsmarkedsføring på sosiale medier-kanalen Instagram. Formålet med studien er å gi et bilde på hvordan denne formen for ... -
«Jeg har sviktet igjen» En tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020
(Master thesis, 2021)Denne oppgaven er en tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020. Den tidligere langrennsløperen hadde lagt opp som toppidrettsutøver, men befant seg fremdeles i en særskilt posisjon som forretningsmann og ... -
Jonas Gahr Støre, en mann av folket? En retorisk analyse av Jonas Gahr Støre i den TV-sendte partilederdebatten 12. august 2019
(Master thesis, 2021)Some of the background for thisdebate is that the Labour Partys leader has been accused ofbeing unclear and vague regarding his political communication. His educational background and fortune contributed to him being ... -
Klima i et livsstilperspektiv : En analyse av Instagram-kontoen radicalbroccoli
(Master thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvilke sosialsemiotiske og retoriske virkemidler som er benyttet i fremstillingen av en miljøvennlig livsstil, med utgangspunkt i Instagram-kontoen radicalbroccoli. ... -
Markedsføring av kulturtilbud til de unge. En holdningsundersøkelse av de unges assosiasjoner knyttet til ulike kulturtilbud
(Master thesis, 2021)This master’s thesis discusses how marketers in non-profit cultural institutions can market cultural goods to those under the age of 30. This thesis use strategies in the marketing field to understand the target groups ...