Browsing Master's theses in Mathematics Education by Title
Now showing items 56-75 of 158
-
IKT i matematikkfaget : en studie av matematikkoppgaver myntet på heldigitale læringsmiljøer i den videregående skolen
(Master thesis, 2011)The subject of this master thesis is mathematics in fully digitalised learning environments with a main focus on the tasks that are used in such environments. Traditional text books are not used in fully digitalised learning ... -
IKT i matematikkopplæringen- tidstjuv eller tryllemiddel? : en studie av faktorer som kan påvirke bruken av IKT generelt og GeoGebra spesielt hos lærere og elever på 10. og 11. årstrinn
(Master thesis, 2010)Denne oppgaven er basert på en studie av svar på et elektronisk spørreskjema som jeg designet ut fra en kombinasjon av egne problemstillinger, relevant forskningslitteratur og tilsvarende internasjonale studier. Jeg mottok ... -
IKT som læringsverktøy i matematikk : en studie av lærer- og elevrollen ved bruk av TI Interactive (og andre programmer) i 4 matematikklasser i videregående skole
(Master thesis, 2006)Temaet for masteroppgaven er en studie i hvordan bruk av IKT påvirker og forandrer læringsmiljøet i matematikk. Jeg har undersøkt anvendelsen av CAS-programmene TI Interactive (og Derive) i fire klasser på to videregående ... -
Improving understanding of logarithms by using the approach of repeated division
(Master thesis, 2016)Empirical evidence from research (Chua & Wood, 2005) and my own experience as a teacher point to the difficulties in teaching logarithms in schools. Students find logarithm related questions difficult. They see ‘log’ as a ... -
Innsikt i elevar si utvikling i matematikk gjennom eit skuleår : skriftlege testar
(Master thesis, 2006)LCM-prosjektet er eit fleirårig prosjekt i regi av Høgskulen i Agder. Prosjektet har støtte frå Noregs Forskingsråd innan KUL-programmet (Kunnskap, utdanning og læring). LCM står for Learning Communities in Mathematics, ... -
Integral og integrasjon
(Master thesis, 2007)Integrasjon og derivasjon er to viktige begreper som blir behandlet i den videreg˚aende skolen. Nesten uten unntak blir derivasjon introdusert før integrasjon. Sannsynligvis fordi man tenker seg at derivasjon er lettest. ... -
Interactive Whiteboard og Geometri : en studie av en lærers begynnende bruk av interactive whiteboard i undervisningen av geometri i faget RI ved en videregående skole
(Master thesis, 2008)Temaet for denne masteroppgaven er bruken av Interactive Whiteboard i undervisningen av geometri i faget R1 ved en videregående skole. I denne sammenheng har jeg sett nærmere på en lærers begynnende bruk av denne teknologien ... -
Introduksjon av algebra i den norske skole : en sammenligningsstudie av læreres introduksjon og forståelse av algebra på ungdomstrinnet og i den videregående skolen
(Master thesis, 2013)The theme for this study is introduction of algebra. I have focused on how teachers deals with the relationship between a syntactic and a semantic focus, the relationship between procedural and conceptual knowledge, the ... -
Irrasjonalitet og det gylne snitt : Graden av irrasjonalitet og egenskaper ved φ
(Master thesis, 2019)The golden ratio has been known for over a thousand years through written sources,and possibly for an even longer time without having been recorded in writing. Theratio is most likely best known for its relationship to the ... -
Kjønnsforskjeller i matematikk : Hvilke holdninger har gutter og jenter i ungdomsskolen til matematikk-faget?
(Master thesis, 2019)The topicfor thismaster thesis is: “Gender differences in mathematics” andthe research-questionis: “Which attitudes do boys and girls have in lower secondary school towards mathematics?”. In order toanswer this research-question,a ... -
Kognitive krav og forståelse av funksjoner : En studie av oppgaver i to lærebøker i Matematikk 1P
(Master thesis, 2019)The purpose of this study is to investigate how demanding tasks given in schooltextbooks and written exam in the subject Matematikk 1Pare. I havestudied tasks given within the subject of functions, andhow the tasks ... -
Konkretiseringsmateriell i arbeid med brøk
(Master thesis, 2016)Fractions are a complex concept, and many students struggle in their first approach with it. In this study I have considered how 8th grade students used concrete materials in relation to their work with fractions, in light ... -
Konkretiseringsmateriell og dets rolle i matematikklæring på småskoletrinnet : en studie av elever på 2. trinn og deres arbeid med addisjon og subtraksjon
(Master thesis, 2019)The purpose of this study is to investigate what role manipulativesmay havein mathematics teaching at the primary schoollevel. I study how the pupilssolve various addition and subtraction tasks withthe use ofmanipulatives. ... -
Kontinuitetsbegrepet : En lærebokanalyse om behandlingen av kontinuitet i videregående skole
(Master thesis, 2019)The theory on complex numbers is often considered too complicated for upper secondary students.Because of that, students are told that it is not possible to calculate the square root of negative num-bers. For a similar ... -
Kontroll og involvering i den matematiske samtalen : En undersøkelse om fordeling av kontroll i samtalen i matematikkundervisningen og elevers involvering i matematikkfaget
(Master thesis, 2019)This is a study of two classes —with their teachers and pupils —on 7. and 10. grade and their use of conversations in mathematics teaching. The survey shows the relationship between the teacher's methods in managing the ... -
Laboratory mathematics: learning equations with a double-winch as a tool
(Master thesis, 2014)Many studies show that algebra is perceived by pupils as an abstract, difficult to understand subject with almost no connections to every-day reality. Therefore, the motivation for this research was to find out what helps ... -
Learning mathematics through mathematical modelling : a study of secondary school students in Nigeria
(Master thesis, 2014)The focus of this study is to investigate the impact that mathematical modelling activities may have in the learning process of mathematics amongst observed Nigerian secondary school students. I also wish to find out in ... -
Lekbasert læring i matematikk på 2. trinn : En studie av elevers deltakelse i lekaktiviteter og deres læring av matematikk gjennom dette
(Master thesis, 2021)This study is about playful teaching in mathematics in the second grade. The aim of the study is to judge whether a total of eight activities can be seen as playful, and if they contain aspects of mathematics. Another aim ... -
Lekbasert læring og undervisning av matematikk på 2. og 3.trinn
(Master thesis, 2021)This study is a qualitative case study which examines 1) two teachers’ perceptions of play, the role of play, and play-based mathematics teaching, and 2) how they facilitate play-based learning of mathematics in ...