Blar i Department of Mathematical Sciences på tittel
Viser treff 95-114 av 385
-
En designstudie av rike oppgaver med utgangspunkt i autentiske broer i Agder
(Master thesis, 2019)This master’s thesis describes a study about designing mathematical tasks, starting from authentic bridges in the Agder region. The aim of the study was to design classroom tasks, which require pupils to employ all aspects ... -
En lærebokanalyse av hvordan de nye lærebøkene i matematikk R1, fra de tre store lærebokforlagene Cappelen Damm, Gyldendal og Aschehoug, legger til rette for at elevene skal kunne nå et utvalg av kompetansemålene som omhandler grenseverdi og derivasjon
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har jeg gjort en innholdsanalyse av de nye lærebøkene i matematikk R1 som ble gitt ut i år 2021 i forbindelse med den nye læreplanen, Kunnskapsløftet 2020. Forskningsspørsmålet for denne oppgaven er: ... -
En matematikklærers bruk av medierende redskaper i undervisning av lengde, areal og volum
(Master thesis, 2013)Denne studien har tittelen «En matematikklærers bruk av medierende redskaper i undervisning av lengde, areal og volum». Målet med denne studien er å studere hvordan en ungdomsskolelærer formidler matematikk til elever ... -
En meningsfull tilnærming til logaritmer En designstudie om introduksjon av logaritmer gjennom repetert divisjon
(Master thesis, 2015)This study is about finding a more effective method of introducing logarithms. As part of my study, I developed a new teaching material. The definition of logarithms in the new material is based on repeated division in the ... -
En smågruppes arbeid med problemløsning i videregående skole. En studie av gruppas bruk av strategier og appropriering av ulike medierende verktøy i problemløsningsfasen.
(Master thesis, 2023)Dette er en kvalitativ case-studie som tar for seg en liten gruppe med elever fra andre året i videregående skole som jobber med problemløsning i matematikk. Studien belyser hvilke strategier og medierende verktøy disse ... -
En studie av bruken av software i matematikkundervisningen på ungdomsskolen : Bowland Maths
(Master thesis, 2010)I denne oppgaven presenteres en studie av bruken av software i matematikkundervisningen på ungdomsskolen. Programmet som er brukt er oppgaven Outbreak fra Bowland Maths. Oppgaven er en del av en ressursbase for lærere som ... -
En studie av ingeniørstudenters erfaringer med et kurs i kalkulus
(Master thesis, 2019)Thisstudyis done on a group of engineering students. It was aimed at examining their experiences with a course incalculus held at their first semester. The motivation for doing this is that this course for several years ... -
En studie av tilpasset opplæring i matematikk ved GLU 1-7
(Master thesis, 2018)The purpose of this study is to investigate how teacher education programmes are designed to provide the students with sufficient prerequisites to adapt their teaching for their own pupils when they have graduated as ... -
En studie av virkelighetsnær oppgave i matematikk : Ungdomsskoleelevers respons på undervisningsaktivitet som er tenkt å bli opplevd virkelighetsnært
(Master thesis, 2021)The purpose of this study is to look at how students in junior high school experience working with realistic tasks in mathematics with personal finance as a topic. To gain an insight into this, I have formulated a research ... -
En undersøkelse av problemene sykepleierstudenter møter i medikamentregning
(Master thesis, 2008)Tittelen på denne masteroppgaven er en undersøkelse av problemene sykepleierstudenter møter i medikamentregning. Jeg har i arbeidet mitt fulgt undervisningen i medikamentregningskurset ved Universitetet i Agders avdelinger ... -
En ungdomsskolelærers oppfatning om bruk av praktiske aktiviteter i matematikkundervisningen
(Master thesis, 2015)The aim of this study was to illuminate a teacher’s beliefs and attitudes towards practical activities in mathematics. To reveal this, I developed a teaching plan consisting of four activities. In which the students were ... -
Energy dissipation and hysteresis cycles in pre-sliding transients of kinetic friction
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The problem of transient hysteresis cycles induced by the pre-sliding kinetic friction is relevant for analyzing the system dynamics, e.g., of micro- and nano-positioning instruments and devices and their controlled ... -
Engaging Mathematical Reasoning-and-Proving: A Task, a Method, and a Taxonomy
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This article is the second paper in a series of papers on studies focusing on teaching mathematical reasoning-and-proving in elementary mathematics classroom. Participants are in-service teachers enrolled in a continuing ... -
Ergodic theory of simple continued fractions
(Master thesis, 2022)This thesis combines two fields of mathematics: number theory and ergodic theory (as part of dynamical systems). We study a special representation of numbers throughout the thesis: the simple continued fraction. We ... -
Et introduksjonskurs til GeoGebra : en designstudie av introduksjonskurset med fokus på å lære å bruke i 1T i videregående skole
(Master thesis, 2016)As a teacher, I have observed over the past years a change in focus on the use of tools in the teaching of mathematics. Starting in spring 2015 the use of digital tools by students will be a requirement in the examinations ... -
Euclid’s proof of the infinitude of primes: distorted, clarified, made obsolete, and confirmed in modern mathematics
(Journal article; Peer reviewed, 2014) -
EVU-studenters oppfattelse av nytte ved analyse av egne elevers resonnement og argumentasjon – En kvalitativ casestudie
(Master thesis, 2021)This qualitative case study investigated what in-service teachers viewed as useful in evaluating their own students' reasoning and argumentation. This was done in response to the following research question: How do in-service ... -
Exploring Affordances of an Online Environment : A Case-Study of Electronics Engineering Undergraduate Students’ Activity in Mathematics
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Exploring grade 9 students' assumption making when mathematizing
(Chapter; Peer reviewed, 2015) -
Exploring Realistic Mathematics Education in a Flipped Classroom Context at the Tertiary Level
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Flipped classroom (FC) pedagogical frameworks have recently gained considerable popularity, especially at secondary school levels. However, there are rich opportunities to explore FC at tertiary levels, but progress on the ...