Blar i Department of Mathematical Sciences på tittel
Viser treff 144-163 av 383
-
Hva kjennetegner matematikkundervisningen i to 8.klasser? : En kvalitativ studie av to matematikklærere i 8.klasse og deres synspunkter på egen undervisning og klasse
(Master thesis, 2019)This study is titled «What characterizes the maths teaching in two classes from the 8th grade”. It is a qualitative study of two maths teachers in the 8th grade and their views on their own teaching and class. The purpose ... -
Hva mener du, lærer? : kommunikasjonsproblemer i matematikk-klasserommet
(Master thesis, 2010)I masteroppgaven min fokuserer jeg på misforståelser/miskommunikasjon i matematikkundervisningen. Jeg har fått tilgang til videoer fra tre klasser (1. klasse, videregående skole) som jobbet med et inquirybasert opplegg i ... -
Hva sier nyere undersøkelser om - Læreres kompetanse på matematikkvansker - Kartlegging av elever i matematikkvansker
(Master thesis, 2023)Ifølge ny læreplan LK20 skal matematikk blant annet forberede elevene på et arbeidsliv i utvikling ved å gi dem kompetanse i problemløsning og utforsking. Begrepet kompetanse er blitt fornyet i LK20, og kan defineres som ... -
Hvordan integreres digital teknologi i matematikkundervisningen?
(Master thesis, 2020) -
Hvordan kan lærere skape motivasjon i matematikk gjennom formativ vurdering?
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven forskes det på hvordan lærere kan skape motivasjon i matematikk gjennom formativ vurdering. Dette gjøres gjennom en aksjonsforskning med tre faser, og for å undersøke elevenes motivasjon i formative ... -
Hvordan kan problemløsning brukes som et verktøy for tilpasset opplæring i gruppe arbeid på videregående skole?
(Master thesis, 2018)Research on collaborative learning has been ongoing for almost 30 years since the first studies in this topic in 1988 (Akdemir & Arslan, 2012). There were researchers Roger T. & David W. Johnson in the study Cooperative ... -
ICT for inquiry in mathematics: A developmental research approach
(Peer reviewed; Journal article, 2009)Computers and calculators are in general widely used in Norwegian schools, but with limited use in specific school subjects, as particularly in mathematics teaching. Various reports from surveys and research projects ... -
IKT i matematikkfaget : en studie av matematikkoppgaver myntet på heldigitale læringsmiljøer i den videregående skolen
(Master thesis, 2011)The subject of this master thesis is mathematics in fully digitalised learning environments with a main focus on the tasks that are used in such environments. Traditional text books are not used in fully digitalised learning ... -
IKT i matematikkopplæringen- tidstjuv eller tryllemiddel? : en studie av faktorer som kan påvirke bruken av IKT generelt og GeoGebra spesielt hos lærere og elever på 10. og 11. årstrinn
(Master thesis, 2010)Denne oppgaven er basert på en studie av svar på et elektronisk spørreskjema som jeg designet ut fra en kombinasjon av egne problemstillinger, relevant forskningslitteratur og tilsvarende internasjonale studier. Jeg mottok ... -
IKT som læringsverktøy i matematikk : en studie av lærer- og elevrollen ved bruk av TI Interactive (og andre programmer) i 4 matematikklasser i videregående skole
(Master thesis, 2006)Temaet for masteroppgaven er en studie i hvordan bruk av IKT påvirker og forandrer læringsmiljøet i matematikk. Jeg har undersøkt anvendelsen av CAS-programmene TI Interactive (og Derive) i fire klasser på to videregående ... -
Imaginary Dialogues – In-service Teachers’ Steps Towards Mathematical Argumentation in Classroom Discourse
(Journal article; Peer reviewed, 2018)The purpose of this qualitative study was to explore in-service teachers’ first experiences with imaginary dialogues – a form of mathematical writing where students are introduced to a written and unfinished dialogue between ... -
Impact of a Social Constructivist Instructional Strategy on Performance in Algebra with a Focus on Secondary School Students
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Impact of travel restrictions on the spread of infection
(Master thesis, 2022)With the outbreak of Covid-19 it has become more important to know how to deal with a large scale epidemic effectively. Governments utilize different methods to try and contain the spread of viruses, to different results. ... -
Implementering av programmering i matematikkfaget
(Master thesis, 2022)Ved innføring av ny læreplan LK20 er programmering kommet inn som en del av kompetansemålene i matematikk på i alle trinn i ungdomsskolen. Det er derfor interessant å undersøke i hvilken grad og hvordan matematikklærere ... -
Improving students’ mathematics self-efficacy: A systematic review of intervention studies
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Improving understanding of logarithms by using the approach of repeated division
(Master thesis, 2016)Empirical evidence from research (Chua & Wood, 2005) and my own experience as a teacher point to the difficulties in teaching logarithms in schools. Students find logarithm related questions difficult. They see ‘log’ as a ... -
In-Service Teachers’ Perception of the Usefulness of Analyzing their Lower Secondary Students’ Written Argumentation
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This study investigates how in-service teachers perceive analyzing their own lower secondary students’ written argumentation as useful. The participants were lower secondary school teachers enrolled in a university mathematics ... -
In-Service Teachers’ Perceptions of the Design and Quality of Mathematics Videos in their On-Line Learning
(Journal article; Peer reviewed, 2016)This investigation is part of a continuing education program in mathematics, directed at in-service teachers in lower secondary schools holding teacher certificates. Online mathematics lessons, offered through a distant ... -
Indefinite integrals from Wronskians and related linear second-order differential equations
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Many indefinite integrals are derived for Bessel functions and associated Legendre functions from particular transformations of their differential equations which are closely linked to Wronskians. A large portion of the ...