Blar i Department of Mathematical Sciences på tittel
Viser treff 131-150 av 384
-
Grade 8 students appropriating Sankey diagrams: The first cycle in an educational design research
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Grunnskolelærerstudenters erfaring med eBok-basert undervisning i matematikk
(Peer reviewed; Journal article, 2022)I denne artikkelen analyserer vi grunnskolelærerstudenters respons på en eBok-basert undervisningsform i matematikk. Denne eBoka besto av oppgaver med både skriftlige og videobaserte løsningsforslag. Oppgavene ble hentet ... -
Grunnskolelærerstudenters forståelse av funksjonsbegrepet : En casestudie av lærerstudenters forståelse av funksjonsbegrepet før de møter begrepet i egen utdanning
(Master thesis, 2018)This master thesis intends to study preservice teachers at the teacher education master program grade 5-10 and their understanding of the concept of functions. The thesis attempts to answer two different research questions. ... -
Gutter og jenters opplevelse av matematikk En studie av ungdomsskoleelevers oppfatninger og holdninger til matematikk
(Master thesis, 2015)There are many studies focusing on mathematics in school with particular attention to boys’ and girls’ perspective. I want to give a new contribution that considers whether there are differences in how boys and girls see ... -
Hans Wussing (1927-2011) and the blooming of the history of mathematics and sciences in the German Democratic Republic - A biographical essay
(Journal article; Peer reviewed, 2012) -
Hat for matematikk : En kartlegging av tre voksnes hat for matematikk
(Master thesis, 2019)This research is a qualitative case study with the aim to canvas individuals’ hate towards maths. Hate is not a feeling one is born with and is something that arises unconsciously as a consequence of different experiences ... -
Hate for Mathematics: An explorative multiple case study into why some people develop a hate for mathematics
(Master thesis, 2021)People with good emotional stability are more likely to be effective in learning. Emotions and feelings are linked to social learning and thinking. Therefore, it is important to study why some people develop extreme negative ... -
How are proof and proving conceptualized in mathematics curriculum documents in the USA and Japan?
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Only a few international comparative studies have reported on proof and proving in curriculum documents. This report proposes a method of comparing the meaning of proof-related words in two specific countries’ curriculum ... -
How much space for communication is there for a low achieving student in a heterogeneous group?
(Chapter; Peer reviewed, 2015) -
“How Real People Really Need Mathematics in the Real World” — Authenticity in Mathematics Education
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This paper discusses authenticity from the perspective of mathematics education. Often, school mathematics offers students inauthentic word problems, which don’t show the authentic usefulness of mathematics in real life. ... -
How to Bootstrap a Language Workbench
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
How upper secondary students solve algebraic word problems in the area of mathematical modelling : A case study of one group of Norwegian students
(Master thesis, 2019)For å imøtekomme nye utfordringer på skolen, i jobb og i livet, kan elever ha behov for åtilpasse og utvide den matematikken de kan. Dette krever at elever evner, i noen grad, åsette skolematematikken i forbindelse med ... -
Hva karakteriserer S1-elevers algebraiske og grafiske løsninger av ulikheter? : En kvalitativ studie av en S1-klasses arbeid med lineære og kvadratiske ulikheter
(Master thesis, 2019)Konfidensiell til / confidential until 01.07.2024 -
Hva kjennetegner matematikkundervisningen i to 8.klasser? : En kvalitativ studie av to matematikklærere i 8.klasse og deres synspunkter på egen undervisning og klasse
(Master thesis, 2019)This study is titled «What characterizes the maths teaching in two classes from the 8th grade”. It is a qualitative study of two maths teachers in the 8th grade and their views on their own teaching and class. The purpose ... -
Hva mener du, lærer? : kommunikasjonsproblemer i matematikk-klasserommet
(Master thesis, 2010)I masteroppgaven min fokuserer jeg på misforståelser/miskommunikasjon i matematikkundervisningen. Jeg har fått tilgang til videoer fra tre klasser (1. klasse, videregående skole) som jobbet med et inquirybasert opplegg i ... -
Hva sier nyere undersøkelser om - Læreres kompetanse på matematikkvansker - Kartlegging av elever i matematikkvansker
(Master thesis, 2023)Ifølge ny læreplan LK20 skal matematikk blant annet forberede elevene på et arbeidsliv i utvikling ved å gi dem kompetanse i problemløsning og utforsking. Begrepet kompetanse er blitt fornyet i LK20, og kan defineres som ... -
Hvordan integreres digital teknologi i matematikkundervisningen?
(Master thesis, 2020) -
Hvordan kan lærere skape motivasjon i matematikk gjennom formativ vurdering?
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven forskes det på hvordan lærere kan skape motivasjon i matematikk gjennom formativ vurdering. Dette gjøres gjennom en aksjonsforskning med tre faser, og for å undersøke elevenes motivasjon i formative ... -
Hvordan kan problemløsning brukes som et verktøy for tilpasset opplæring i gruppe arbeid på videregående skole?
(Master thesis, 2018)Research on collaborative learning has been ongoing for almost 30 years since the first studies in this topic in 1988 (Akdemir & Arslan, 2012). There were researchers Roger T. & David W. Johnson in the study Cooperative ...