Show simple item record

dc.contributor.advisorØgård, Morten
dc.contributor.advisorHye, Linda
dc.contributor.advisorElgueta, Nichole
dc.contributor.authorUlland, Irene
dc.date.accessioned2024-08-03T16:23:43Z
dc.date.available2024-08-03T16:23:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uia:inspera:242182903:2338558
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3144299
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractFormålet med denne studien er å utforske og lære om hvordan kommuneledelsen bidrar til implementering av BTI. For å kunne utforske denne problemstillingen har man utført fire flerstegsfokusgruppeintervjuer med kommuneledelsen i Sokndal kommune. Hensikten med intervjuene var å lære mer om ledelse og implementering fra deres egne refleksjoner i en periode på fire år. Studien har brukt Bolman og Deal (2020) sine fire fortolkningsrammer, den strukturelle-, den politiske, HR- og den symbolske-rammen for å utvikle et analytisk rammeverk som har dannet utgangspunktet for analysen av funnene. Det analytiske rammeverket har blitt videreutviklet basert på funnene og presentert på nytt i konklusjonen med en forståelse av at rammene ikke kan ses hver for seg, men i en sammenkobling. På denne måten fremheves også kompleksiteten med ledelse hvor alle rammene påvirker hverandre. Casestudie bidrar til en dypere forståelse av ledelse og implementering som kan trekkes videre til kommuneledelse i andre kommuner. Ved å studere denne case og gjenfortelle samtaler som har fremkommet i intervjurundene viser studien at kommuneledelsen bidrar gjennom alle de fire fortolkningsrammene fra Bolman og Deal (2020), og til tider samtidig i flere rammer.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleHvordan bidrar kommuneledelsen til implementering av BTI?
dc.typeMaster thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record