Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJortveit, Maryann
dc.contributor.authorFrigstad, Emma
dc.date.accessioned2024-07-18T16:23:46Z
dc.date.available2024-07-18T16:23:46Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uia:inspera:222057219:129355981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3142218
dc.description.abstractDenne kvalitative studien utforsker hvordan lærere kan skape inkluderende læringsmiljøer i møte med det kulturelle og etniske mangfoldet blant elevene. Studien er basert på intervjuer med lærere, og fokuserer på temaer som inkludering, mangfold, verdigrunnlaget for inkludering, og inkluderende praksiser. Gjennom analyse av intervjudataene identifiserte jeg fire gjentagende kategorier blant deltakerne. Disse inkluderer lærerens rolle, kommunikasjon og samarbeid, relasjonsbygging, samt behovet for støtte og ressurser. Resultatene av studien gir innsikt i hvordan lærere kan legge til rette for inkludering og skape et miljø som er positivt og støttende for alle elever, uavhengig av deres kulturelle og etniske bakgrunn.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleInkluderende læringsmiljøer
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel