Show simple item record

dc.contributor.advisorCanrinus, Esther T.
dc.contributor.authorForsmo, Hanna Karoline
dc.date.accessioned2024-07-05T16:23:42Z
dc.date.available2024-07-05T16:23:42Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uia:inspera:222057219:23096753
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3138653
dc.description.abstractKoherens i lærerutdanningen handler om hvor meningsfullt og sammenhengende lærerutdanningsprogrammet er. Koherens kan forstås som en dynamisk prosess, som vokser ut av en felles visjon i et lærerutdanningsprogram. Hensikten med denne studien er å se på lektorstudenters opplevelse av koherens i sitt utdanningsprogram, fra et studentperspektiv. I tillegg ses denne opplevelsen i sammenheng med studentenes grad av motivasjon, studieinnsats og deres personlige vurdering av sannsynligheten for å forfølge en karriere som lærere etter utdanningen. Dataen er innsamlet fra ett universitet i Sørøst-Norge, fra studentenes emneevaluering høsten 2023. Den deskriptive analysen har blitt brukt for å se nærmere på studentenes opplevelse av koherens i utdanningsprogrammet. Korrelasjonsanalysen viser at det er signifikant sammenheng mellom studentenes motivasjon, og deres muligheter til å koble sammen ulike deler av programmet. Det konkluderes med at årsaken til få signifikante funn, kan ligge i studiens begrenset antall deltakere.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleKoherens i et lærerutdanningsperspektiv
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record