Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHasund, Ingrid Kristine
dc.contributor.authorBjørkmann, Walter
dc.date.accessioned2024-06-21T16:23:20Z
dc.date.available2024-06-21T16:23:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uia:inspera:222051179:51858800
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3135380
dc.description.abstractKommunikasjon anses som en essensiell del av engelskfaget, men lærere opplever ofte utfordringer med å oppmuntre elevene til å snakke engelsk. Selv om det finnes mye forskning på viljen til å kommunisere i engelskfaget og hvordan lærere kan øke deltakelsen, har det vært lite forskning på elevenes holdninger til dette problemet. Derfor undersøker den studien hva som hindrer elevene i å snakke engelsk og hvordan de mener lærere kan forbedre det kommunikative klasseromsmiljøet. Resultatene viser at elevene kan føle seg flau eller ukomfortable når de snakker engelsk og har en tendens til å bruke norsk i stedet. Imidlertid mener elevene at lærere, ved å snakke mer engelsk og bruke oppgaver med fokus på innhold, kan skape et trygt samtalemiljø og forbedre deres språkferdigheter.
dc.description.abstract
dc.languageeng
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleStudents’ Attitudes Towards Speaking English in the Classroom
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel