Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorØgård, Morten
dc.contributor.authorOdland, Inger Johanne
dc.date.accessioned2024-03-07T17:23:34Z
dc.date.available2024-03-07T17:23:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uia:inspera:188055327:37548986
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3121483
dc.description.abstractBarnehagefeltet har de siste årene vært gjennom flere normendringer med tanke på kvalitet. I denne oppgaven er utgangspunktet hvorvidt regjeringens skjerpet pedagognorm, som trådte i kraft august 2018, har gitt et tilbud av bedre kvalitet i barnehagen. I oppgaven vil det redegjøres for svarene som kommer frem under intervju med seks pedagoger i disse kommunene. Teorigrunnlaget tar utgangspunkt i organisasjonsteorien til Bolman og Deal (2018) fra boka «Nytt syn på organisasjon og ledelse» Med utgangspunkt i teorien, ble det utarbeidet fire hypoteser. Det ble benyttet kvalitativ metode for å samle inn data, og det ble gjennomført seks enkelt intervjuer av pedagoger i Bjerkreim, Gjesdal og Eigersund kommune. Intervjuene ble gjennomført høsten 2023. I etterkant av disse intervjuene ble det utarbeidet en kvalitativ tabell med en oppsummering av svarene som kom frem fra respondentene. Helt til slutt i oppgaven vil jeg komme med noen tanker om hvorfor svarene ser ut som de gjør og hva, som etter min mening hemmer eller fremmer videre kvalitetsutvikling i barnehagene.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.title«Hvordan opplever et utvalg pedagoger i kommunene Bjerkreim, Gjesdal og Eigersund kvalitetsutviklingen i barnehagene etter skjerpet pedagognorm?» «Hva hemmer eller fremmer videre kvalitetsutvikling i barnehagene?»
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel