Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorØgård, Morten
dc.contributor.advisorElgueta, Nichole M. Silva
dc.contributor.authorSkogen, Preben
dc.date.accessioned2023-08-18T16:23:33Z
dc.date.available2023-08-18T16:23:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uia:inspera:143368537:53910662
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3084886
dc.description.abstractTema for denne oppgaven er endringskapasitet i skolene i Kristiansand kommune. Oppgaven viser hvilken opplevelse rektorer har av endringskapasiteten på sine skoler, og hva som hemmer eller fremmer endringskapasitet i skolene. Bakgrunnen for dette temaet er hentet fra Kristiansand kommunes strategiplan for barnehage og skole. I rammeverket til strategiplanen er kapasitetsbygging et av prinsippene skolene skal bruke i sin innsats for å skape varig læring og endringer. Skolene skal ha fokusert innsats på kapasitetsbygging for å kunne nå et felles mål om at «alle barn og unge skal oppleve at de er inkludert i fellesskapet». Problemstillingen tar utgangpunkt i å undersøke rektorer sin opplevelse av kapasiteten til å drive endringsarbeid, og hva de tenker hemmer eller fremmer endringskapasiteten i skolen. Målet mitt med oppgaven er å se om rektorene opplever at det er endringskapasitet i skolen. Mine funn viser at det er stor variasjon mellom skolene når det gjelder endringskapasitet. Rektorene opplever at ressurser, kultur og holdninger fører til ulik endringskapasitet i skolen i Kristiansand. Funnene om endringskapasitet i Kristiansand skolen vil kunne være av interesse for skoleeier og skoleledere.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleEndringskapasitet i skolen En studie av endringskapasitet i grunnskolene i Kristiansand kommune.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel