Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJensen, Andreas Reier
dc.contributor.advisorBerget, Bente
dc.contributor.authorRogstad, Mona
dc.date.accessioned2022-12-07T17:25:05Z
dc.date.available2022-12-07T17:25:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:109909614:22726140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3036574
dc.description.abstractI denne masteroppgaven ønsket jeg å se på hvordan hesteassistert undervisning foregår på kompetanseavdeling og hvilken påvirkning dette har på elevene som mottar tilbudet. Oppgaven starter med en gjennomgang av tidligere forskning gjort på feltet. Det er en del forskning på hest og forskjellige typer lidelser som er relevant, men det finnes mindre konkrete studier inn mot elever og i skolesammenheng. Dette var det som gjorde at jeg ønsket å fremme dette i min masteroppgave. Teorien som er brukt i denne oppgaven, og som også begrunner mitt ønske om å skrive om akkurat dette temaet i min masteroppgave, fremmer alle sidene ved å bruke dyr i forskjellige sammenhenger. Det kommer frem forskjellige metoder å bruke, hva som kan gjøres og hva som er viktig å tenke på dersom man vurdere å gjennomføre slik type undervisning. For å finne ut av hvordan dette fungerer i praksis har jeg intervjuet tre pedagoger som har hatt ansvar for undervisning med hest på kompetanseavdeling over en lengre periode. Dette har vært en utrolig fin opplevelse og det har vært interessant for meg som student og forsker å få et innblikk i hvordan skolehverdagen på en litt annerledes kompetanseavdeling er. Det har også vært fint å møte pedagogene og høres deres historier og erfaringer med hesteassistert undervisning.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titlePedagogers erfaring med hesteassistert undervisning på kompetanseavdeling
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel