Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAndersen, Rune
dc.contributor.advisorKonnestad, Morgan
dc.contributor.authorOlsen, Tom Lunner
dc.date.accessioned2022-09-21T16:23:13Z
dc.date.available2022-09-21T16:23:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:106885282:10012193
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3020292
dc.description.abstractDenne oppgaven omhandler sammenligning av digitale læringsplattformer. Grunnlaget for oppgaven var å utvikle to nettbaserte kurs for Utviklingssenter for sykehjem hjemmetjenester Agder. For å utvikle kursene ble det brukt KS Læring som læringsplattform. Problemstillingen i oppgaven er basert på funksjonaliteter til læringsplattformer. Hvordan KS Læring fungerer som en læringsplattform står sentralt i oppgaven. I tillegg blir det undersøkt om i hvilken grad læringsplattformer påvirker et nettbasert kurs. KS Læring, Canvas, Itslearning og iSpring er læringsplattformene som blir sammenlignet. For å sammenligne læringsplattformene ble det gjennomført brukertesting i form av spørreundersøkelser til kursene i KS Læring og praktisk testing av de forskjellige læringsplattformene. Brukertestingens mål er å støtte den praktiske testingen ved å få respons på forskjellige funksjonaliteter som KS Læring tilbyr. Utgangspunktet i KS Læring åpner for å sammenligne funksjonalitetene med de andre læringsplattformene for å løse problemstillingen. Teorien som blir lagt fram i oppgaven legger til rette for læringsteorier og viser til hvordan KS Læring og de andre læringsplattformene legger opp til dette.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleSammenligningsstudie av læringsplattformer
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel