Sammenligningsstudie av læringsplattformer
dc.contributor.advisor | Andersen, Rune | |
dc.contributor.advisor | Konnestad, Morgan | |
dc.contributor.author | Olsen, Tom Lunner | |
dc.date.accessioned | 2022-09-21T16:23:13Z | |
dc.date.available | 2022-09-21T16:23:13Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.uia:inspera:106885282:10012193 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3020292 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven omhandler sammenligning av digitale læringsplattformer. Grunnlaget for oppgaven var å utvikle to nettbaserte kurs for Utviklingssenter for sykehjem hjemmetjenester Agder. For å utvikle kursene ble det brukt KS Læring som læringsplattform. Problemstillingen i oppgaven er basert på funksjonaliteter til læringsplattformer. Hvordan KS Læring fungerer som en læringsplattform står sentralt i oppgaven. I tillegg blir det undersøkt om i hvilken grad læringsplattformer påvirker et nettbasert kurs. KS Læring, Canvas, Itslearning og iSpring er læringsplattformene som blir sammenlignet. For å sammenligne læringsplattformene ble det gjennomført brukertesting i form av spørreundersøkelser til kursene i KS Læring og praktisk testing av de forskjellige læringsplattformene. Brukertestingens mål er å støtte den praktiske testingen ved å få respons på forskjellige funksjonaliteter som KS Læring tilbyr. Utgangspunktet i KS Læring åpner for å sammenligne funksjonalitetene med de andre læringsplattformene for å løse problemstillingen. Teorien som blir lagt fram i oppgaven legger til rette for læringsteorier og viser til hvordan KS Læring og de andre læringsplattformene legger opp til dette. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | ||
dc.publisher | University of Agder | |
dc.title | Sammenligningsstudie av læringsplattformer | |
dc.type | Master thesis |