Now showing items 27-30 of 30

    • Representasjoner av Funksjoner - Tolkning og Konvertering 

      Storegraven, Roar (Master thesis, 2022)
      Det finnes grunnlag for å si at det matematiske emnet funksjoner er av stor betydning for det enkelte individ, både som et fundamentalt element i videre studier av matematikk, men også for aktiv og kritisk deltakelse i ...
    • Tenkende klasserom versus tradisjonelt klasserom 

      Sillerud-Myrvang, Marit (Master thesis, 2024)
      I denne erfaringsbaserte masteroppgaven har jeg forsket på forskjeller mellom tradisjonelle klasserom og tenkende klasserom, med vekt på kommunikasjon, normer og elevenes problemløsningskompetanse. Jeg har brukt tidligere ...
    • Variasjon og progresjon i representasjonsformer for brøk - En analyse av et læreverk for mellomtrinnet 

      Hansen, Hallgeir (Master thesis, 2024)
      I denne masteroppgaven i matematikkdidaktikk har jeg undersøkt brøkoppgaver i et læreverk for mellomtrinnet. Forskningsspørsmålene mine er todelt: Hvordan varierer læreverket Multi fra Gyldendal representasjonsformer innen ...
    • Vurdering av modellering i læreplanen og eksamen etter LK20 

      Ognedal, Louise Stordalen (Master thesis, 2024)
      Formålet med denne masteroppgaven er å få innsikt i hva som ligger i modelleringsbegrepet i læreplanen og eksamensoppgaver og knytte dette opp mot vurdering. Matematisk modellering handler om å bruke matematikk for å løse ...