Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKallhovd, Anine
dc.contributor.authorAndersen, Marion
dc.date.accessioned2021-09-27T13:05:19Z
dc.date.available2021-09-27T13:05:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationKallhovd , A. & Andersen , M. (2021) Hva karakteriserer studenter som gir til religiøse veldedige organisasjoner? : En case-studie av Misjonsalliansen (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2783791
dc.description.abstractVeldedige organisasjoner bidrar med en samfunnsnyttig oppgave ved å fremme sosiale goder og fellesskapets interesse uten formål om å tjene penger. I takt med et økende antall veldedige organisasjoner i Norge blir givernes økonomiske bidrag nødvendig for å sikre organisasjonenes fremtid. For å kapre flest mulig givere er organisasjonene avhengige av å vite hvem deres målgruppe er, og hvem de skal markedsføre seg mot. Formålet med denne studien er å undersøke hva som kjennetegner studenter som gir til religiøse veldedige organisasjoner, samt hvilken type prosjekt de ønsker å støtte. For å belyse studenters giveratferd er det gjennomført en case-studie av Misjonsalliansen som tar utgangspunkt i et utvalg demografiske variabler og personlige egenskaper. I tillegg ble det gjennomført et intervju med markeds- og innsamlingslederen i Misjonsalliansen. Studiens formål tar utgangspunkt i problemstillingen kristne veldedige organisasjoner står ovenfor ved at antallet kristne stadig reduseres, og i den forbindelse er organisasjonene avhengige av å kartlegge hvem deres givere er, samt hvilken type prosjekt de ønsker å støtte.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Agderen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectBE501en_US
dc.titleHva karakteriserer studenter som gir til religiøse veldedige organisasjoner? : En case-studie av Misjonsalliansenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holder© 2021 Anine Kallhovd, Marion Andersenen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220en_US
dc.source.pagenumber160en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal