Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFladstad, Ole
dc.date.accessioned2020-10-21T07:50:22Z
dc.date.available2020-10-21T07:50:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationFladstad, O. (2020) Lærende nettverk – virkemiddel for læring? : En studie av individuell og organisatorisk læring i Satsingen Inkluderende barnehage- og skolemiljø i Listerregionen (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2684069
dc.descriptionMaster's thesis in Management (ORG917)en_US
dc.description.abstractSatsingen på Inkluderende barnehage- og skolemiljø i Lister-regionen har hatt som mål å styrke kvaliteten i skolene på trygt og godt miljø for elevene. Systematisk arbeid med kapasitetsbygging på skolen skal sette både den enkelte medarbeider og hele organisasjonen i stand til aktivt å fremme et trygt og godt miljø. Lærende nettverk er brukt som et sentralt virkemiddel for å oppnå kapasitetsbyggingen. Ved bruk av kvalitativ design med intervju av fem deltakere i nettverket har jeg arbeidet med å finne svar på oppgavens tre forskningsspørsmål:1.Har arbeidet i lærende nettverk økt deltakerne sin kompetanse til aktivt og fremme et trygt og godt miljø for elevene (individuell læring)? 2.Har arbeidet i lærende nettverk økt organisasjonene sin kompetanse til aktivt og fremme et trygt og godt miljø for elevene (organisatorisk læring)?3.Hva kan være forklaringer på at man har lykkes med organisatorisk læring eller vært til hinder for at man har oppnådd dette på skolene. Det teoretiske grunnlaget for studien er i hovedsakhentet fra Holmquist sitt arbeid med lærende nettverk, Senge sin teori om lærende organisasjoner, og Bolman & Deal sine fire fortolkningsrammer for å forståorganisasjonslæring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Agderen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectORG917en_US
dc.titleLærende nettverk – virkemiddel for læring? : En studie av individuell og organisatorisk læring i Satsingen Inkluderende barnehage- og skolemiljø i Listerregionenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holder© 2020 Ole Fladstaden_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber82en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal