Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSettendal, Hanna R.
dc.date.accessioned2019-12-10T13:12:44Z
dc.date.available2019-12-10T13:12:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2632504
dc.descriptionMasteroppgave pedagogikk PED511 - Universitetet i Agder 2019nb_NO
dc.description.abstractTidligere forskningpå tverretatlig samarbeidhar i mindregrad fokusert på samarbeidetmellom barne-og ungdomspsykiatrisk poliklinikk(BUP)og barnehage. Fokuset har ligget på samarbeidmellom barnehage og foreldre, eller barnehage og barnevernet.Studiene som er gjort påsamarbeidetmellom BUP og barnehage hari litengrad tatt i bruk rolleteori. Med utgangspunkt ifemkvalitative intervjuer av ansatte i BUPs sped-og småbarnsteam, undersøkerjeg i denne oppgaven hvordan BUP-ansatte opplever at ulike roller i et tverretatlig samarbeid påvirker samarbeidet med barnehagelærere.Under intervjuene var de BUP-ansatteopptatt av samarbeidets ulike roller for å besvare positive og negative sider med å samarbeide med barnehagelærere, som gjorde det mulig å undersøke rollers betydning.Rolleteori viste seg tidlig å være et godt analytisk grep.Funnene kan deles inn i fire kategorier: «Kjennskap, kunnskap om og forståelse av situasjonen», «holdninger til tiltak, ressurser og samarbeid», «kunnskaper og forventninger til hverandre» og «kompetanse og oppgaver som bidrag til samarbeid». Hver av disse har overordnet vist oppgaven at informantene fra BUP ønsker mer tid til metakommunikasjon både før, under og etter samarbeidet. I videre undersøkelser vil det være interessant å inkludere barnehagens perspektiv på dette.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetet i Agder ; University of Agdernb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectPED511nb_NO
dc.titleRollestyrt samarbeid? : En kvalitativ studie av hvordan ulike roller kan påvirke et samarbeid mellom barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk og barnehagen, fra BUP sitt perspektivnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber79 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal