Blar i School of Business and Law på tittel
Viser treff 189-208 av 1955
-
Boligstrukturen i norske byer og tettsteder i 1970
(Master thesis, 2009)Hensikten med oppgaven er å se hvilke faktorer som påvirker boligstrukturen i norske byer og tettsteder. Jeg ønsker deretter å se om disse faktorene kan brukes til å predikere fremtidig boligstruktur. I oppgaven beskriver ... -
Bomringens effekt på boligprisene i Kristiansand
(Master thesis, 2006)Formålet med denne oppgaven er å beskrive faktorer som påvirker prisen på en bolig. Jeg har valgt å trekke alle relevante faktorer inn i analysene for å kunne gå i dybden på problemstillingen ”Bomringens effekt på ... -
Bomringens effekt på boligprisene i Kristiansand etter at de nye bomprisene ble innført
(Master thesis, 2011)Hensikten med vår oppgave er å komme frem til effekten av bomringen i Kristiansand etter at de nye bomprisene ble innført. Vi har derfor valgt å ta med alle relevante faktorer i analysen, for bedre å kunne svare på vår ... -
Bomringens effekt på boligpriser : En studie av boligmarkedet i Kristiansand i perioden 1999-2018
(Master thesis, 2019)Formålet med masteroppgaven er å undersøke om bomringen har en effektpå boligprisenei Kristiansand. Med støttefra relevant teori, innhentet data, analyser og diskusjon har vi besvart problemstillingen «Har bomringen en ... -
Bopliktens påvirkning på boligpriser : Er boligprisene i utvalgte kommuner i Norge påvirket av boplikten?
(Master thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke om boligprisene i utvalgte norske kommuner er påvirket av boplikten, og hvor stor denne påvirkningskraften er. Boplikt er et veldig interessant tema flere steder i Norge ... -
Born Globals and Brand Co-Creation : The Stakeholder’s Role in Brand Co-Creation of Born Globals in Germany
(Master thesis, 2021)Purpose–This thesis tries to shed some light on the impact of brand co-creation in born globals. In particular, it will examine how born globals can make use of brand co-creation and how stakeholders influence brand ... -
Brand Identity and Country of Origin Effect Brand Identity of Ararat Armenian Brandies. COO effect on wine from Armenia
(Master thesis, 2015)The thesis has two main purposes. First, it provides an understanding on the brand identity theory, the process of its creation and communication. Particularly it discusses the implementation of the brand identity theory ... -
Branding in Social Media: A Bibliometric Analysis
(Master thesis, 2022) -
Branding in social media: A bibliometric Analyssi
(Master thesis, 2022)To have a clearer insight into how branding has evolved over the past ten years (2012-2022) in social media, a comprehensive bibliographic analysis is conducted on selected papers in the journals included in Web of Science ... -
Bred medvirkning som betingelse for å lykkes med implementering av Lean – en casestudie av Agder Energi
(Master thesis, 2018)I dagens samfunn kreves det at organisasjoner kontinuerlig må forbedre prosesser, fordi konkurransen blir større og større. En organisasjon kan risikere å stagnere dersom man ikke utvikler seg. Forbedringer av prosesser ... -
Bridging the urban-digital divide: Crowdfunding as an online middleground space
(Peer reviewed; Journal article, 2024)The paper attempts to provide a critique of the premise of territoriality in creative cities. A validated hypothesis in the literature on economic geography is that the density and “territoriality” of members of the so-called ... -
Bruk av BIM i beslutningsprosesser : En kvalitativ studie av veibyggingsprosjektet E39 Kristiansand - Mandal
(Master thesis, 2021)Bruk av BIM-modeller for prosjektering i bygg og anleggsbransjen har utviklet seg til å bli en bransjestandard, men litteraturen rundt bruk av BIM i beslutningsprosesser er svakt utviklet. Denne masteroppgaven er gjennomført ... -
Bruk av innovative styringssystemer. Topplederes kjennetegn og valg av innovative styringssystemer i norske hoteller.
(Master thesis, 2015)Interessen for innovative styringssystemer har økt som et resultat av både sterkere konkurranse og teknologisk utvikling i markedet. For å tilpasse seg til det nye markedet, har mange organisasjoner tatt i bruk de nye ... -
Bruk av konkurransepreget dialog i offentlige bygge- og anleggsprosjekter
(Master thesis, 2010)Hovedmålet med denne oppgaven er å belyse bruken av konkurransepreget dialog, som genererer en ny prosedyre som trådte i kraft 1.januar 2007. For å få svar på forskerspørsmålet har vi valgt å intervjue seks kontaktpersoner ... -
Bruk av lean for å øke gjennomsiktighet og involvering hos byggelementavdelingen ved Ugland Industrier AS
(Master thesis, 2012)Flere aktører innenfor byggelementproduksjon opplever hard konkurranse. Dette gjelder også for byggelementavdelingen til Ugland Industrier AS (UI). Forskjellen mellom UI sin byggelementavdeling og konkurrentenes, er at ... -
Bruk av Lyngdalsmodellen i komplekse tilvirkningsprosjekter : en vurdering av ny gjennomføringsmodell
(Master thesis, 2013)Formålet med denne studien har vært å undersøke om den nyutviklede Lyngdalsmodellen, utviklet ved Universitetet i Agder, gir bedre forutsetninger for en vellykket prosjektgjennomføring enn de tradisjonelle totalentreprisene. ... -
Bruk av Lyngdalsmodellen i offentlige anskaffelser En evaluering av en ny gjennomføringsmodell
(Master thesis, 2015)Formålet med denne oppgaven har vært å evaluere om en nyutviklet gjennomføringsmodell, Lyngdalsmodellen, tilrettelegger for en vellykket anskaffelsesprosess i tilvirkningsprosjekter i offentlig-privat samarbeid. Modellen ... -
Bruk av målsetting i byggeprosjekter
(Master thesis, 2013)Bakgrunnen for tema er prosjektledelse og styring i bygg- og anleggsbransjen, med fokus på mål og målsetting. Interessen for dette kom fra arbeid med temaet i studiet og generell interesse for næringen. Teorien sier at det ... -
Bruk og evaluering av produktkalkulasjon innen grafisk industri
(Master thesis, 2012)Denne oppgaven tar for seg bruk av produktkalkyler i forbindelse med prissetting og lønnsomhetsberegninger innen grafisk industri. Oppgaven består av en teoretisk og en praktisk del, med tillegg av en beskrivelse av ... -
Brukerkunnskap : - i nettverk, forskning og utviklingsarbeid
(Research report, 2013)Brukere med psykiske helseproblemer, fagfolk og forskere i Agder har sammen utviklet ny kunnskap gjennom arbeid og dialog i nettverk, der likeverd har vært et overordnet mål. Når fagfolk, brukere og forskere møtes, skjer ...