Browsing Master's theses in Social Communication by Issue Date
Now showing items 1-20 of 197
-
Porsgrunn kommune "likes" Facebook : en studie om bruk av sosiale medier i kommunal sektor
(Master thesis, 2012)Facebook has until recently been used by private individuals rather than governmental organizations. Figures from Difi (Agency for Public Management and eGovernment) says that Facebook has 2,5 millions Norwegian members ... -
Et teater på nett : et retorisk blikk på Riksteatrets bilde av seg selv på egen hjemmeside
(Master thesis, 2012)Bakgrunnen for denne oppgaven var ønsket om å fokusere på organisasjoners hjemmesider og undersøke hva disse kan si om avsenderen utover det som tilbys eller selges. Det konkrete utgangspunktet er å analysere hvordan ... -
Endring for fremtiden : organisasjonsidentitet som turbinen til et godt omdømme
(Master thesis, 2012)Formålet med denne oppgave er å se på organisasjoners tilnærming til tematikken omdømme når organisasjonen gjennomgår store endringsprosesser. Denne oppgaven ser på hvordan Agder Energi forholder seg til omdømmetematikken ... -
3:1 Veien til Kilden : hvordan tre organisasjoner fusjoneres og skaper en ny felles identitet
(Master thesis, 2012)Kilden er et teater- og konserthus i Kristiansand som har fusjonert teater, symfoniorkester og opera inn i en felles organisasjon. Formålet med denne oppgaven er å forstå hvordan Kilden utvikler en felles identitet for ... -
Værelser med utsikt, eller rom for innsikt? : en kvalitativ studie av kommunikasjon i en psykiatrisk enhet, fra de ansattes perspektiv
(Master thesis, 2012)In this analysis I have investigated and discussed the presuppositions for communication in a psycriatic unit within a public health facility from the staffs perspective. I have examined the physical limits and surroundings, ... -
Sørlandsk identitet : en diskursanalyse av identitetsformidling på Sørlandet
(Master thesis, 2012)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan identiteten på Sørlandet skapes og opprettholdes og hvordan enkelte aktører fungerer som identitetsformidlere av den sørlandske identiteten. Studien er todelt der den første ... -
Det er jo bare et spill"? : en studie om dataspill og selvopplevelse
(Master thesis, 2012) -
Visuell retorikk hos ideelle hjelpeorganisasjoner på internet
(Master thesis, 2012) -
Organizational identity in a world-leading cluster : an empirical study of how communication might contribute in creating a converging identity in NCE Node
(Master thesis, 2012)This empirical study explores how organizational identity in a world-leading cluster is constructed from three identity types; projected desired and perceived identity. It has focused on important factors that are fundamental ... -
Utenforjournalistikken- den Andre midt i blant oss : en studie av annengjøring i Fædrelandsvennens omtale av den såkalte barnevernsbanden
(Master thesis, 2012)I denne oppgaven har jeg studert annengjøring og hvordan dette skapes i Fædrelandsvennens omtale av den såkalte barnevernsbanden. En slik annengjøring av grupper eller enkeltpersoner i vårt eget nærsamfunn har jeg kalt for ... -
Kommunikasjon i et spenningsfelt? : en studie av hvordan Strømmestiftelsen kommuniserer ut sitt kristne verdigrunnlag til sin private givergruppe
(Master thesis, 2013)I denne masteroppgaven har formålet vært å si noe om hvordan Strømmestiftelsens kristne verdigrunnlag kommer til utrykk i Strømmestiftelsens kommunikasjon til sin private givergruppe. Helt konkret lyder problemstillingen ... -
Meningsfullt værvarsel? : et semiotisk blikk på de utfordringer og muligheter som finnes ved formidling av værvarsler
(Master thesis, 2013)Tradisjonelt har forskning på formidling av vær vært forbeholdt meteorologer og psykologer. Vi lever i et avansert språksamfunn der det blir viktigere at kommunikasjonen er effektiv. Hensikten med denne oppgaven er å ... -
Omdømmebygging på Facebook : Hennig-Olsen Is som case
(Master thesis, 2013)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan Hennig-Olsen Is arbeider med omdømme på Facebook. Oppgaven skal gjennom et kvalitativt forskningsarbeid studere funn i lys av omdømmeteorien ”The Roots of Fame”. Oppgaven ... -
Bakerens sønner sulter? : hvordan bruker kommunikasjonsbyråer egne nettsider for å profilere identitet og ønsket image?
(Master thesis, 2013)Temaet for denne oppgaven er å undersøke hvordan kommunikasjonsbyråer bruker egne nettsider for å profilere identitet og ønsket image. Problemstillingen tar for seg i hvilken grad det er samsvar mellom identitet, ønsket ... -
Integrert samfunnsansvar i praksis
(Master thesis, 2013)Jeg har i denne oppgaven tatt sikte på å forklare hvordan Purity, Varodd og Skanska jobber med integrert samfunnsansvar med tanke på hvordan de forholder seg til samfunnsansvar og hvordan de strategisk bruker samfunnsansvaret. ... -
"Folkets tjener" : en studie av Statens vegvesen Region Sørs evne til omdømmebygging for å bli en mer attraktiv arbeidsplass
(Master thesis, 2013)Folks medievaner og forventing til statlige etater er annerledes i dag enn for bare noen få år siden. I dagens samfunn skaper et sterkt mediepress økende fokus på offentlige virksomheters omdømme og legitimitet. Dette ... -
EU-journalistikk i regionale aviser : en kritisk diskursanalyse av Fædrelandsvennen og Agderpostens fremstilling av europeisk samarbeid i Agder- regionen
(Master thesis, 2013)Tittel: EU-journalistikk i regionale aviser på Sørlandet Formål: Å vise hvordan regionale avisene fremstiller Agder-fylkenes forhold til europeisk samarbeid. Problemstilling: Hvordan fremstiller regionale aviser EU/EØS ... -
Confidence building measures as soft power? : a contribution to the study of international cybersecurity
(Master thesis, 2013)The topic of this thesis is“CBMs and international cooperation within cybersecurity”. The central research question it examines is: How can the use of CBMs in diplomacy enhance international cooperation within cybersecurity? ... -
Å fly med grønne vinger i turbulens : en retorisk analyse av kommunikasjon av miljøansvar på nettstedet til to flyselskap
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven tar for seg hvilke retoriske strategier KLM og Norwegian benytter på sine nettsider for å fremstå troverdige i sin kommunikasjon av miljøansvar. Tematikken er relevant fordi det er gjort få undersøkelser ... -
Retoriske vilkår i tv-aksjonen 2012 : en komparativ tekstanalyse av to innslag i tv-aksjonen med fokus på retoriske vilkår i disse innslagene
(Master thesis, 2013)Tv-aksjonen består av en rekke ulike innslag med forholdvis forskjellig innhold og karakter. For denne avhandlingen var det særlig innslagene som viser lidelse og underholdningsinnslag som var interessante å se nærmere på. ...