Blar i Master's theses in Social Communication på utgivelsesdato
Viser treff 121-140 av 173
-
Proff og personlig? : En analyse av mindre virksomheters bruk av Facebook
(Master thesis, 2020)Denne avhandlingen undersøker to virksomheters Facebook-innlegg i løpet av en periode på fire uker, ved hjelp av fire metoder: kvantitativ og kvalitativ innholdsanalyse, tekstanalyse og kvalitativt intervju. Hensikten er ... -
Barnepartiprogram, et ledd i demokratisk danning : En kritisk diskursanalyse av politisk kommunikasjon rettet mot barn i lokalvalget 2019
(Master thesis, 2020)Democracy gives adults and children different rights to influence political processes, where the clearest division is between those who have the right to vote and those who do not. Save the Children Norway organized a ... -
En opplevelse av retorikk
(Master thesis, 2021)Problemstillingen til denne masteroppgaven lyder som følger: Finnes det en diskrepans mellom publikums opplevelse av to reklamevideoer fra Røde Kors og en retorisk analyse av det samme materiale? I den norske skolen ... -
«Trygghet når du trenger det mest» -krisekommunikasjon på liv og død. En retorisk tekstanalyse av Sørlandet sykehus sin krisekommunikasjon rundt saken om “Flekkefjord-legen”
(Master thesis, 2021)Based on 13 texts taken from NRK Sørlandet, Fædrelandsvennen and Sørlandet Hospital's website, this master's thesisseeks to analyze Sørlandet Hospital's crisis communication around the case of the “Flekkefjord doctor”. The ... -
Markedsføring av kulturtilbud til de unge. En holdningsundersøkelse av de unges assosiasjoner knyttet til ulike kulturtilbud
(Master thesis, 2021)This master’s thesis discusses how marketers in non-profit cultural institutions can market cultural goods to those under the age of 30. This thesis use strategies in the marketing field to understand the target groups ... -
Når jula blir vanskelig. En retorisk multimodal tekstanalyse av to julekampanjer innen humanitær kommunikasjon
(Master thesis, 2021)This thesis project is a rhetorical multimodal analysis of two humanitarian organizations campaigns during Christmastime. The campaigns are produced for two Norwegian humanitarian organizations:Redd Barna and Kirkens ... -
«Jeg har sviktet igjen» En tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020
(Master thesis, 2021)Denne oppgaven er en tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020. Den tidligere langrennsløperen hadde lagt opp som toppidrettsutøver, men befant seg fremdeles i en særskilt posisjon som forretningsmann og ... -
Et eventyrlig friluftsliv. En multimodal tekstanalyse av eventyrkontoer på Instagram.
(Master thesis, 2021)The purpose of this project is to examine three different outdoor adventurers on Instagram. The pictures and nature scenes are published with high quality. I seek to find how the people behind the accounts portray Norwegian ... -
Jonas Gahr Støre, en mann av folket? En retorisk analyse av Jonas Gahr Støre i den TV-sendte partilederdebatten 12. august 2019
(Master thesis, 2021)Some of the background for thisdebate is that the Labour Partys leader has been accused ofbeing unclear and vague regarding his political communication. His educational background and fortune contributed to him being ... -
Fra pensel til piksel. En multimodal diskursanalyse av nettstedene til to norske kunstmuseer.
(Master thesis, 2021)Tema for oppgaven er kunstmuseers utnyttelse av ny medieteknologi på nett. Å tilby museumsopplevelser via egne nettsteder er en ny arena for museene, og en arena i rask utvikling. Denne oppgaven kan sees som et bidrag til ... -
Bankers respons på koronakrisen. En studie av Sparebank 1 SR-Bank og Jæren Sparebanks kommunikasjon under koronapandemien.
(Master thesis, 2021)The purpose of this master thesis is to study how Sparebank 1 SR-Bank and Jæren Sparebank have responded to the corona pandemic, a crisis they had not planned for or anticipated. The study examines how the banks have ... -
Influensernes verden. En kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin innholdsmarkedsføring på Instagram
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin bruk av innholdsmarkedsføring på sosiale medier-kanalen Instagram. Formålet med studien er å gi et bilde på hvordan denne formen for ... -
«Med din støtte» En komparativ analyse av Redd Barnas virkemidler i kampanjer rettet mot nye og faste givere.
(Master thesis, 2021)The humanitarian field has grown rapidly over the last century and is constantly changing. The technological development has led to both limitations and opportunities for humanitarian ... -
“Et ekstremt år” Strategiske og operasjonelle erfaringer fra kommunikasjonsenheten i Kristiansand kommunes arbeid med koronapandemien 2020-2021
(Master thesis, 2021)In this thesis I have looked at the problem “What communications choices did Kristiansand municipality make in its communication of risk duringthe corona pandemic?” This is a casestudy of the communicators in Kristiansand ...