Blar i Master's theses in Social Communication på tittel
Viser treff 103-122 av 173
-
Mediedekningen av koronavaksine i norske alternative nettaviser
(Master thesis, 2022)Denne masteravhandlingen undersøker hvordan artikler som omhandler koronavaksine blir presentert i et utvalg norske alternative nettaviser. Oppgaven vil belyse hva som kjennetegner artiklene, hvem som kommer til orde, ... -
Mellom fiksjon og virkelighet : En tekstanalyse av NRK-serien Skam i lys av teori om transmedialitet
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven presenterer en tekstanalyse av NRK-serien Skam. Den populære dramaserien har skapt engasjement utenom det vanlige, og hylles for å være både aktuell og viktig. Skam forsøker å treffe den norske 16-åringen, ... -
Meningsfullt værvarsel? : et semiotisk blikk på de utfordringer og muligheter som finnes ved formidling av værvarsler
(Master thesis, 2013)Tradisjonelt har forskning på formidling av vær vært forbeholdt meteorologer og psykologer. Vi lever i et avansert språksamfunn der det blir viktigere at kommunikasjonen er effektiv. Hensikten med denne oppgaven er å ... -
Mennesker og pollinerende insekter i norske landskap - En multimodal kritisk diskursanalyse av Nasjonal pollinatorstrategi
(Master thesis, 2023)Med utgangspunkt i den pågående naturkrisens sosiale implikasjoner, avdekker og drøfter denne undersøkelsen hvordan natursyn, sosiale maktstrukturer og forholdet mellom mennesker og andre arter kommer til uttrykk i Nasjonal ... -
Mens debatten er en kamp, er dialogen et samarbeid : et studie av kommunikativ planlegging med planprosessen Endringer av reguleringsplaner i Sørlandsparken som case
(Master thesis, 2014)Komplekse samfunn har et økende behov for styring og planlegging av verdier og interesser. Årlig blir det utarbeidet mellom 2000 og 3000 reguleringsplaner som skal forme den fysiske delen av samfunnet vi lever i. Det ... -
Navigering i digitale fellesskap
(Master thesis, 2023)Hensikten med dette studiet handler først og fremst om bedrifters perspektiv på bruk av sosiale medier som en del av deres kommunikasjonsstrategi. Bedrifter må ta stilling til hvilke plattformer som skal brukes, hvordan ... -
Når det utenkelige rammer : en studie av krisekommunikasjon på Sørlandet
(Master thesis, 2014)I oppgave min har jeg hatt som hensikt å analysere og forklare betydningen av krisekommunikasjon- og beredskap i videregående skoler. For å belyse teorien i praksis har jeg anvendt et lokalt case som utgangspunkt for ... -
Når flukten blir digital : Filmen Your phone is now a refugee's phone analysert fra et medieteknisk, narratologisk og retorisk perspektiv
(Master thesis, 2017)Historier har blitt fortalt siden tidenes morgen, men i dagens samfunn fortelles historier på en mer sammensatt og uttrykksfull måte. Tenk bare på alle de historiene vi møter på internett. Historier som er muliggjort av ... -
Når hjelperne ikke klarer å hjelpe: en tekstanalyse av "Fagereng-tragedien" fra dokumentarserien "113"
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har jeg sett på tematikken rundt fremstilling av lidelse, og har sett nærmere på dette i lys av episoden «Fagereng-tragedien» fra NRKs dokumentarserie «113». I oppgaven har jeg først redegjort for relevante ... -
Når Jonas blir Støre : En retorisk analyse av Jonas Gahr Støres rolle i den TVsendte partilederdebatten 14. august 2017
(Master thesis, 2018)This thesis project is a rhetorical analysis of Jonas Gahr Støre, leader of the Norwegian Labour Party, in the televised party leader debate on 08.14.2017. Støre had been accused of being unclear in his communication ... -
Når jula blir vanskelig. En retorisk multimodal tekstanalyse av to julekampanjer innen humanitær kommunikasjon
(Master thesis, 2021)This thesis project is a rhetorical multimodal analysis of two humanitarian organizations campaigns during Christmastime. The campaigns are produced for two Norwegian humanitarian organizations:Redd Barna and Kirkens ... -
Når merkevarer melder seg på samfunnsdebatten : En casestudie av Gillettes kampanje «The Best Men Can Be»
(Master thesis, 2020)The thesis investigates how Gillette engages in social debate in their campaign «The Best Men Can Be» which was launched in 2019. The objects of study are thus the campaign’s video advertisement and website. The campaign ... -
Når møterommet blir digitalt : Samtaleanalyse av video-mediert møte-kommunikasjon
(Master thesis, 2021)The theme of this master`s thesis is problems in digital meetings. The study is based on one physical and one digital meeting in a student association. I have done a quantitative comparison of the two meetings in order to ... -
Når ytringsfrihet og personvern utfordres: en analyse av fire stadier i Trond Giske-saken
(Master thesis, 2018)I denne masteroppgaven tar jeg for meg hvordan prinsippene ytringsfrihet og personvern noen ganger står steilt imot hverandre, med eksempel i #metoo-kampanjen som belyste temaer som seksuell trakassering og makt i slutten ... -
Nesten Helg fra live talkshow til blogg
(Master thesis, 2014)Med den teknologiske utviklingen vi gjennomgår i dag er det stadig nye muligheter for å spre informasjon og budskap. Denne oppgaven tar for seg hva som er hensiktsmessig og relevant for Abup å ta med seg i overføringen fra ... -
Norges viktigste bamse : En sosialsemiotisk multimodal analyse av brannvernkommunikasjon i barnehager
(Master thesis, 2019)This study is a social semiotic multimodal analysis of material used for fire safety education in Norwegian kindergartens. In 2009 the Norwegian Parliament decided to aim towards a goal of fewer occurrences of fires, and ... -
Nye medier, nye muligheter en 2-case studie av borgermedvirkning gjennom sosiale medier i kommunale planleggingsprosesser.
(Master thesis, 2014)Dagens mediebilde er i endring. Endret mediebruk hos befolkningen skaper for kommunene en utfordring med å finne nye måter å nå ut til befolkningen på. I oppgaven fokuserer jeg på de kommunikative utfordringer som kommuner ... -
NYE VEIER AS OG KOMMUNIKASJONSARBEIDET : En casestudie av veiprosjektet E 18 Rugtvedt-Dørdal
(Master thesis, 2018)Context: Nye Veier AS was established 4th of May 2015. The company is a state-owned enterprise by the government and The Ministry of Transport and Communications. The background for the establishment of the company was ... -
Omdømmebygging på Facebook : Hennig-Olsen Is som case
(Master thesis, 2013)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan Hennig-Olsen Is arbeider med omdømme på Facebook. Oppgaven skal gjennom et kvalitativt forskningsarbeid studere funn i lys av omdømmeteorien ”The Roots of Fame”. Oppgaven ...