dc.contributor.author | Storvold, Kristin | |
dc.date.accessioned | 2007-10-02T08:13:40Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/139333 | |
dc.description | Masteroppgave i Nordisk språk og litteratur 2006 - Høgskolen i Agder, Kristiansand | en |
dc.description.abstract | Oppgaven er bygd opp slik at jeg først gir en kort innføring i L97 og Kunnskapsløftet i
innledningskapitlet, og etter det følger det et kapittel om teori og metode. Siden det er
vanskelig å skille disse to, velger jeg å skrive om dem sammen. Etter dette kommer et kapittel
om læreplaner i historisk perspektiv. Dette har jeg skrevet for å avdekke hvor Kunnskapsløftet
plasserer seg i en eksisterende læreplantradisjon. Gjennom det kan jeg undersøke hvor det er
mulig å trekke paralleller mellom L97, Kunnskapsløftet og tidligere læreplaner. Pendelen
svinger fra epoke til epoke, og muligheten er der jo for at ting fra tidligere læreplaner kan
finnes i L97 og Kunnskapsløftet også. Etter dette følger en utdypende sammenlikning av L97
og Kunnskapsløftet. Så kommer et kapittel der jeg forsøker å skissere hvordan rollen til
norsklæreren kan bli som følge av Kunnskapsløftet. Avslutningsvis kommer et kapittel med
oppsummering av oppgaven og konklusjon. | en |
dc.format.extent | 2423152 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | Høgskolen i Agder | |
dc.publisher | Agder University College | |
dc.subject | Norskfaget | en |
dc.subject | Historisk framstilling | en |
dc.subject | Studieplan | en |
dc.subject.classification | NO500 | |
dc.title | Norskfaget i endring : en sammenlikning av L97 og kunnskapsløftet | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 0::Språkvitenskapelige fag: 10::Nordiske språk: 18 | |