Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStorvold, Kristin
dc.date.accessioned2007-10-02T08:13:40Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/139333
dc.descriptionMasteroppgave i Nordisk språk og litteratur 2006 - Høgskolen i Agder, Kristiansanden
dc.description.abstractOppgaven er bygd opp slik at jeg først gir en kort innføring i L97 og Kunnskapsløftet i innledningskapitlet, og etter det følger det et kapittel om teori og metode. Siden det er vanskelig å skille disse to, velger jeg å skrive om dem sammen. Etter dette kommer et kapittel om læreplaner i historisk perspektiv. Dette har jeg skrevet for å avdekke hvor Kunnskapsløftet plasserer seg i en eksisterende læreplantradisjon. Gjennom det kan jeg undersøke hvor det er mulig å trekke paralleller mellom L97, Kunnskapsløftet og tidligere læreplaner. Pendelen svinger fra epoke til epoke, og muligheten er der jo for at ting fra tidligere læreplaner kan finnes i L97 og Kunnskapsløftet også. Etter dette følger en utdypende sammenlikning av L97 og Kunnskapsløftet. Så kommer et kapittel der jeg forsøker å skissere hvordan rollen til norsklæreren kan bli som følge av Kunnskapsløftet. Avslutningsvis kommer et kapittel med oppsummering av oppgaven og konklusjon.en
dc.format.extent2423152 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenob
dc.publisherHøgskolen i Agder
dc.publisherAgder University College
dc.subjectNorskfageten
dc.subjectHistorisk framstillingen
dc.subjectStudieplanen
dc.subject.classificationNO500
dc.titleNorskfaget i endring : en sammenlikning av L97 og kunnskapsløfteten
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 0::Språkvitenskapelige fag: 10::Nordiske språk: 18


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel