Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHelgesen, Solveig Aasbø
dc.date.accessioned2013-10-14T12:17:33Z
dc.date.available2013-10-14T12:17:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/139196
dc.descriptionMasteroppgave i pedagogikk – Universitetet i Agder 2013no_NO
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg de tre begrepene læringsmiljø, nærmiljø og tiltak. Oppgaven baserer seg på kvalitative intervjuer foretatt på to ulike skoler i samme kommune. Det er foretatt intervjuer av både lærere og rektorene ved begge skolene. Skolenes syn på eget læringsmiljø og nærmiljø er blitt belyst med utgangspunkt i relevant teori, og det er også sett på hvilke tiltak skolene velger å sette i verk for å bedre skolens læringsmiljø. Oppgavens hovedproblemstilling er; Hvilken sammenheng er det mellom læringsmiljø, nærmiljø og tiltak i de to valgte skolene? De viktigste funnene i oppgaven forteller noe om på hvilket grunnlag skolen velger tiltak. Oppgaven sier også noe om viktigheten av dialog mellom de ansatte og ledelsen ved skolen i valg og utarbeidelse av tiltak og prosjekter.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitetet i Agder ; University of Agderno_NO
dc.subject.classificationPED 511
dc.titleSammenhengen mellom læringsmiljø, nærmiljø og tiltak : en intervjuundersøkelse i to skolerno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber84 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel