dc.contributor.author | Helgesen, Solveig Aasbø | |
dc.date.accessioned | 2013-10-14T12:17:33Z | |
dc.date.available | 2013-10-14T12:17:33Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/139196 | |
dc.description | Masteroppgave i pedagogikk – Universitetet i Agder 2013 | no_NO |
dc.description.abstract | Denne oppgaven tar for seg de tre begrepene læringsmiljø, nærmiljø og tiltak. Oppgaven baserer seg på kvalitative intervjuer foretatt på to ulike skoler i samme kommune. Det er foretatt intervjuer av både lærere og rektorene ved begge skolene. Skolenes syn på eget læringsmiljø og nærmiljø er blitt belyst med utgangspunkt i relevant teori, og det er også sett på hvilke tiltak skolene velger å sette i verk for å bedre skolens læringsmiljø. Oppgavens hovedproblemstilling er; Hvilken sammenheng er det mellom læringsmiljø, nærmiljø og tiltak i de to valgte skolene? De viktigste funnene i oppgaven forteller noe om på hvilket grunnlag skolen velger tiltak. Oppgaven sier også noe om viktigheten av dialog mellom de ansatte og ledelsen ved skolen i valg og utarbeidelse av tiltak og prosjekter. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Universitetet i Agder ; University of Agder | no_NO |
dc.subject.classification | PED 511 | |
dc.title | Sammenhengen mellom læringsmiljø, nærmiljø og tiltak : en intervjuundersøkelse i to skoler | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 84 s. | no_NO |