dc.contributor.author | Helmikstøl, Gerd Reidun | |
dc.date.accessioned | 2008-06-19T08:41:49Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/139084 | |
dc.description | Masteroppgave i pedagogikk - Universitetet i Agder 2008 | en |
dc.description.abstract | Behovet for å bli sett, møtt og respektert ser ut til å være et av de viktigste forhold
som bidrar til å skape det gode profesjonelle møtet mellom en bruker og en hjelper.
Dette kommer fram i undersøkelsen som er gjengitt i denne avhandlingen.
Brukerne, slik de framstår her, er aktive bidragsytere i etableringen av de gode
møtene.
På den ene siden er brukerne opptatt av å møte en ydmykhet i forhold til at brukeren
kjenner best seg selv, og sin egen situasjon, og reagerer når hjelperen kommer ham i
møte med allerede etablerte fordommer.
På den andre siden ser brukeren ut til å være opptatt av å etablere en nærhet i
relasjonen mellom ham selv som bruker og hjelperen, en profesjonell nærhet. På den
måten kan en kjenne seg trygg på å bli møtt, sett og respektert - og kjenne trygghet
for at hjelperen besitter en faglig kompetanse som det er nødvendig å få ta del i. | en |
dc.format.extent | 380635 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.publisher | Universitetet i Agder ; University of Agder | en |
dc.subject.classification | PED511 | |
dc.title | Møter mellom brukere og profesjonelle : en analyse av hvilke forhold som kan bidra til å skape det gode profesjonelle møtet | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | en |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | en |
dc.source.pagenumber | 80 s. | en |