Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHelmikstøl, Gerd Reidun
dc.date.accessioned2008-06-19T08:41:49Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/139084
dc.descriptionMasteroppgave i pedagogikk - Universitetet i Agder 2008en
dc.description.abstractBehovet for å bli sett, møtt og respektert ser ut til å være et av de viktigste forhold som bidrar til å skape det gode profesjonelle møtet mellom en bruker og en hjelper. Dette kommer fram i undersøkelsen som er gjengitt i denne avhandlingen. Brukerne, slik de framstår her, er aktive bidragsytere i etableringen av de gode møtene. På den ene siden er brukerne opptatt av å møte en ydmykhet i forhold til at brukeren kjenner best seg selv, og sin egen situasjon, og reagerer når hjelperen kommer ham i møte med allerede etablerte fordommer. På den andre siden ser brukeren ut til å være opptatt av å etablere en nærhet i relasjonen mellom ham selv som bruker og hjelperen, en profesjonell nærhet. På den måten kan en kjenne seg trygg på å bli møtt, sett og respektert - og kjenne trygghet for at hjelperen besitter en faglig kompetanse som det er nødvendig å få ta del i.en
dc.format.extent380635 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.publisherUniversitetet i Agder ; University of Agderen
dc.subject.classificationPED511
dc.titleMøter mellom brukere og profesjonelle : en analyse av hvilke forhold som kan bidra til å skape det gode profesjonelle møteten
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289en
dc.source.pagenumber80 s.en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel