Blar i Department of Education på tittel
Viser treff 308-327 av 401
-
Rammefaktorenes betydning for mat- og helseundervisningen på 1.–4. trinn
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Rådgiverrollen på ungdomsskolen En kvalitativ undersøkelse av rådgiver og ungdommers opplevelser og erfaringer med frafall, rådgivning, mestring, motivasjon og samarbeid
(Master thesis, 2015)Prosjektets bakgrunn: Tidligere forskning har sett på hvordan forebygge mot frafall på videregående og tiltak og tilbud som skal settes inn der, men lite hvordan det jobbes forebyggende på ungdomsskolen. I tillegg finnes ... -
Reflection Cycle - from Collective Ideas to joint action
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Reflections on Relevance and Quality in School-In
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Remote working – a new tool for local and regional development
(Master thesis, 2021)Available from 01/07/2026 -
Reproduksjon av ulikheter, eller utdanningsrettferdighet
(Master thesis, 2023)Ideen om en skole for alle har sine røtter langt tilbake i tid (Telhaug, 1994; Solstad, 2004: Bjørnsrud & Nilsen, 2021). Fra og med L97, har det blitt vektlagt inkluderende opplæring som viktig for alle barns utvikling og ... -
Revisiting the Definition of Bullying in the Context of Higher Education
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This study used a qualitative method to verify the interpersonal interactions that students consider to constitute bullying in higher education. The data came from 58 semi-structured interviews with students and administrators ... -
Rollestyrt samarbeid? : En kvalitativ studie av hvordan ulike roller kan påvirke et samarbeid mellom barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk og barnehagen, fra BUP sitt perspektiv
(Master thesis, 2019)Tidligere forskningpå tverretatlig samarbeidhar i mindregrad fokusert på samarbeidetmellom barne-og ungdomspsykiatrisk poliklinikk(BUP)og barnehage. Fokuset har ligget på samarbeidmellom barnehage og foreldre, eller ... -
Samarbeid mellom skole og bedrift : Med særlig fokus på helseservicefagene i videregående skole
(Master thesis, 2019)Dette arbeidet handler om samarbeidet mellom skole og bedrift hovedsakelig i faget "Yrkesfaglig fordypning"på videregående skole. Det er helseservicefagene som er gjenstand for undersøkelser i denne omgang. Problemstillingen ... -
Samarbeid og lærerprofesjonalitet
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Samhandlingsmodell: Refleksiv ledelse i møte med spenninger i skolens praktiske hverdag
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Rektorer opplever utfordringer i det å arbeide som faglig, pedagogisk og administrativt ansvarlig på skolen. Faglig, pedagogisk og administrativt hensyn kan fort komme i konflikt med hverandre og skape spenninger i rektors ... -
Sammenhengen mellom læringsmiljø, nærmiljø og tiltak : en intervjuundersøkelse i to skoler
(Master thesis, 2013)Denne oppgaven tar for seg de tre begrepene læringsmiljø, nærmiljø og tiltak. Oppgaven baserer seg på kvalitative intervjuer foretatt på to ulike skoler i samme kommune. Det er foretatt intervjuer av både lærere og rektorene ... -
Samregulering i skolen : En kvalitativ studie om læreres beskrivelser av emosjoner og deres rolle i elevenes emosjonelle selvregulering på 1.trinn
(Master thesis, 2018)Emosjoner omringer oss i hverdagen, og spiller en betydningsfull rolle i vår utvikling og fungering i livet (Tetzchner, 2001). Det er derfor svært viktig at vi evner å regulere våre emosjoner i henhold til den sosiale ... -
School Staff-centered School Development by Communicative Action: Working Methods for Creating Collective Responsibility - From the Idea to Action
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
School-based mentor teachers as boundary-crossers in an initial teacher education partnership
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Teacher educators are constantly challenged to collaborate across organizational boundaries between higher education and schools. This study examines a school-university partnership in Norway where school-based mentor ... -
The School-In Video Study
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
A scoping review on the use of speech-to-text technology for adolescents with learning difficulties in secondary education
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Conclusion The scoping review shows that very little research has been conducted on the use of STT for adolescents with learning difficulties in secondary education. Findings from the studies identified five areas of ...