Blar i Department of Education på tittel
Viser treff 388-407 av 410
-
Ungdom med atferdsproblemer- behandle eller gjemme bort?
(Master thesis, 2008)Multisystemisk behandling (MST) er et frivillig familiebasert tiltak innenfor Bufetat som er rettet mot ungdom som bor hjemme og har alvorlige atferdsvansker. Målgruppen er ungdom mellom 12-18 år. Metoden tar utgangspunkt ... -
Utebarnehager – et sted for demokratisk praksis?
(Journal article; Peer reviewed, 2013)The questions in the title is posed to discuss how an outdoor kindergarten space is contextualized and understood by those who are staying there. Nature is often seen as an especially open space, free from strong guidelines ... -
The value proposition of food delivery apps from the perspective of theory of consumption value
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Purpose The theory of consumption values (TCV) has successfully explained much consumer choice behavior, but few studies have investigated the values that drive food-delivery application (FDA) use. This study aims to ... -
Velkommen tilbake, Maria Montessori! En casestudie om hvordan montessorimetoden rekontekstualiseres i det offentlige skolesystemet i Italia idag.
(Master thesis, 2022)Sammendrag Bakgrunn I denne masteroppgaven skal jeg prøve å belyse et fenomen som angår det italienske skolesystemet, men som kan virke interessant internasjonalt: Montessorimetoden kan velges som pedagogisk metode også ... -
«Vi lever i et kristent land som ikke skal være kristent lenger» : en kvalitativ studie av religion- og livssynslæreres synspunkter på å undervise i KRLE-faget i mangfoldige elevgrupper
(Master thesis, 2016)Prosjektets bakgrunn: Hvordan den norske skolen imøtekommer og tilrettelegger for et stadig økende elevmangfold er et uttalt satsningsområde i norsk utdanningspolitikk. Religion- og livssynsfaget har vært særlig omdiskutert ... -
"Vi må ha tid til det vi gjør" : en kvalitativ studie av fem barnehagelæreres opplevelse av tid i barnehagen
(Master thesis, 2014)Oppgavens problemområde er kvalitet i barnehagen. Problemstillingen som oppgaven søker å besvare er som følger: Hvilken betydning kan tid ha for kvaliteten i det pedagogiske arbeidet? Pedagogens betydning i forhold til ... -
«Vi må ikke lage rammene så snevre at ikke ungene passer inn» : en kvalitativ studie av hvordan barnehagelærerne arbeider for å inkludere barn i barnehagen
(Master thesis, 2016)De senere årene har arbeidet med å inkludere alle barn i den ordinære barnehage fått et stadig større fokus i den norske barnehageutviklingen. Det finnes likevel lite forskning og kunnskap om inkludering i barnehagefeltet ... -
Video feedback in higher education - a contribution to improving the quality of written feedback
(Journal article; Peer reviewed, 2012)The purpose of this article is to promote the significance of feedback regarding students’ working with written texts in higher education and to point out how technology can develop the quality and form of teachers’ feedback. ... -
Virtual Reality Applications for Higher Educations: A Market Analysis
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Virtual Tours as Emerging Technologies to Engage Children and Youth with their Country’s Historical Conflicts
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Vurderingens kunst : en diskusjon om vurdering som læring i dramafaget
(Master thesis, 2012)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie av to dramalærere om deres tanker, handlinger og erfaringer med vurdering i dramafaget i den videregående opplæringen. Jeg tar utgangspunkt i vurder ... -
What is it about humanity that we can't give away to intelligent machines? A European perspective
(Peer reviewed; Journal article, 2021)One of the most significant recent technological developments concerns the development and implementation of ‘intelligent machines’ that draw on recent advances in artificial intelligence (AI) and robotics. However, there ... -
The why, what and how of deep learning : critical analysis and additional concerns
(Journal article; Peer reviewed, 2023)The concept of deep learning has become a popular and well recognised term in contemporary educational literature and inter-national political documents. Deep learning typically induces posi-tive connotations and represents ... -
Wow! They really like celeriac! Kindergarten teachers' experiences of an intervention to increase 1-year-olds' acceptance of vegetables
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Abstract Exposure to varied foods in early life is important for short- and long-term health and development. Strategically introducing toddlers to new vegetables is not a common practice in Norwegian kindergartens. ... -
Writing in German as a foreign language in Norwegian upper secondary school: An investigation of patterns of language choices for meaning-making
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The main objective of this article is to identify and describe characteristic patterns of language choices in texts written by Norwegian upper secondary school students of German as a foreign language (GFL) (age 16/17, ... -
Zoom in on Dry Joy—Dissensus, Agonism and Democracy in Art Education
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Å bli familieterapeut: En kvalitativ studie av videoveiledning i familieterapiutdanning
(Peer reviewed; Journal article, 2022)