Faculty of Humanities and Education: Nye registreringer
Viser treff 21-40 av 1749
-
Samisk kunst i Minecraft Møtet mellom samisk samtidskunst og Minecraft, og de didaktiske muligheter som oppstår.
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven undersøker jeg hvordan spillet Minecraft kan være et verktøy og en arena for å møte, oppleve og lære om samisk samtidskunst i skolen. Det belyses også hva som kan gå tapt og oppstå i overføringen fra ... -
Translator learners' strategies in local and textual metaphors
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Introduction: Metaphor is more than understanding and expressing an abstract concept in terms of a concrete one. Pre-linguistically, it is the conceptual creativity that resides in the entities yet to be expressed. ... -
Scholars as knowledge actors : Taking the knowledge paradigm personally
(History of Knowledge; no. 3, Chapter; Peer reviewed, 2023)This essay is a suggestion that we should take the knowledge paradigm personally—or at least professionally.1 What if historians of knowledge employed the insight gained from studying knowledge in the past to recreate ... -
Sacred Ground : Orthodoxy, Poetry and Religious Change
(Chapter; Peer reviewed, 2023) -
Mot en kontekstuell forståelse av fordomsbegrepet.
(Chapter, 2021)Psykologiske, samfunnsvitenskapelige og humanistiske fagtradisjoner forstår begrepet fordom ulikt, noe som får betydning for hvilke handlinger som blir foreslått for å motarbeide fordommer. Vi argumenterer for at fordommer ... -
Strategisk kommunikasjon om islamsk senter til ulike målgrupper En studie av Islam Nets kommunikasjonspraksis
(Peer reviewed; Journal article, 2024)The article examines how the organization Islam Net, through its website and YouTube channel, balances communication towards two utterly different target groups: conservative fellow Muslims/donors and the Norwegian ... -
Kommunikasjonsstudenter i Norge: Hvem er de, og hva vil de?
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Artikkelen tar for seg hva som kjennetegner studenter som begynner på studier i kommunikasjonsfag (på bachelornivå) ved norske utdanningsinstitusjoner, når det gjelder deres bakgrunn og deres forventninger til studiet de ... -
Fra Vår felles fremtid til Olympic Agenda 2020
(Master thesis, 2023)Masteroppgaven tar sikte på å undersøke implementeringen av bærekraftprinsipper i idrettsorganisasjoner og på internasjonale idrettsarrangement, og om, eller hvordan dette har påvirket omdømme. For å forstå denne utviklingen ... -
The Value of Forgeries for Historical Research
(Chapter; Peer reviewed, 2023)All objects provide us with insights into the historical contexts in which they appear. In this chapter, we argue that dichotomizing between the forgery on the one hand and the authentic on the other is troublesome. Putting ... -
Danning i vår tids klima- og naturkrise: Hvordan teorier om relasjonen mellom menneske og ikke-menneskelig natur kan bidra til et begrep om danning i skolen.
(Master thesis, 2023)I denne teoretiske masteroppgaven har jeg, fra et hermeneutisk ståsted, undersøkt hvordan teorier om relasjonen mellom menneske og ikke-menneskelig natur kan bidra til et begrep om danning i lys av den klima- og naturkrisen ... -
Decolonizing imperial epistemologies in African environmental historiography : chemical violence, postcoloniality and new narratives of the toxic epidemic in Africa
(Journal article; Peer reviewed, 2023)African history and environmental history have had negligible impact on each other. The field of environmental history has had limited traction in influencing the writing of African history and generating critical discourses ... -
What Would Preacher Do? Tactics of Blasphemy in the Strategies of Satire and Parody
(Chapter, 2023)Garth Ennis and Steve Dillon’s sixty-six-issue graphic novel series Preacher is blasphemous. Scream it from the rooftops, post it behind a sputtering red Cessna on an aerial advertising banner, and be sure to mention it ... -
«men nåken må nå gjer det». Pårørenderollen og omsorgsetiske dilemma i Olaug Nilssens Yt etter evne, få etter behov (2020)
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Artikkelens mål er å rette oppmerksomheten mot pårørenderollen, utfordrende omsorgssituasjoner og omsorgsetiske dilemmaer. Artikkelen analyserer Olaug Nilssens roman Yt etter evne, få etter behov (2020). Metoden er litterær ... -
Fostering Pupils’ Deep Learning and Motivation in the Norwegian Context: A Study of Pupils’ Perceptions of Mathematics Instruction and the Link to Their Learning Outcomes
(Chapter, 2023)Recent international research has highlighted deep learning as an essential prerequisite for pupils to meet the global challenges of the future. This focus has drawn attention to Norwegian challenges, indicating that ... -
Krakilsk naudsyn: om korleis merksemda for sårbare liv dannar indre samanheng i Olaug Nilssens forfattarskap 1998–2020
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Heilt sidan debuten med Innestengd i udyr (1998) har Olaug Nilssen vore oppteken av å skildre liva til sårbare og utsette einskildmenneske. Dette kjem særleg fram gjennom måten ubehagelege situasjonar og såre kjensler får ... -
Comics and religious studies: Amar Chitra Katha as an educational comic series
(Chapter, 2023)How can comics be used in religious studies? The main example in this chapter is a comic series created for educational purposes, but it is important to note that comics not created for such purposes can be as suitable. ... -
From promise to practice: humanitarian digital identities in the forced migration context
(Master thesis, 2023)A panoply of different actors are turning to the promises of emerging and digital technologies to address global forced migration and identification (ID) challenges. At the forefront is the humanitarian field, a sector ... -
«men nåken må nå gjer det» Pårørenderollen og omsorgsetiske dilemma i Olaug Nilssens Yt etter evne, få etter behov (2020)
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Artikkelens mål er å rette oppmerksomheten mot pårørenderollen, utfordrende omsorgssituasjoner og omsorgsetiske dilemmaer. Artikkelen analyserer Olaug Nilssens roman Yt etter evne, få etter behov (2020). Metoden er litterær ... -
Educating for Professional Digital Competence? Exploring Teacher Education in a New Learning Space
(Chapter, 2023)Undervisningsverkstedet, henceforth abbreviated as UV, constitutes a newer initiative within campus-based teacher education at a Norwegian university. It includes a location and resources for varied student-active teaching ... -
Norwegian paediatric habilitation centres judge their own competence on cerebral visual impairment as limited
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Aim: Cerebral visual impairment (CVI), a frequently occurring functional impairment in children with neurodevelopmental disorders, leads to communicative, social and academic challenges. In Norway, children with ...