Blar i Faculty of Humanities and Education på tittel
Viser treff 729-748 av 1753
-
In Search of New Beginnings: On Poetry and Hope
(Chapter, 2024) -
In-Service Teachers’ Perception of the Usefulness of Analyzing their Lower Secondary Students’ Written Argumentation
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This study investigates how in-service teachers perceive analyzing their own lower secondary students’ written argumentation as useful. The participants were lower secondary school teachers enrolled in a university mathematics ... -
Inbound marketing som kommersiell diskurs : En pragmatisk diskursanalyse av inbound marketing som markedsføringsmetode sett hos to norske bedrifter
(Master thesis, 2020)The constant stream of advertising, commercials and marketing is an ongoingdance between the consumer and the commerce. This thesis tries to enlightenthe subject on how one of these marketing strategies ... -
Indigenous Peoples in the English-Speaking World
(Master thesis, 2023)This master’s thesis seeks to investigate why some indigenous groups are more often selected when second language learning teachers work with the curricular aim “explore and reflect upon the situation of indigenous peoples ... -
Individualister i en fatalistisk bransje : en religionssosiologisk studie av spådomstilbydere
(Master thesis, 2011) -
The influence of English on Norwegian morphology: aspects of a contemporary development
(Master thesis, 2006)Three tentative hypotheses are suggested and tested in this thesis:1. That compounds, clips words and the genitive case are areas of Norwegian morphology which in fact are realms of uncertainty for users of the Norwegian ... -
The influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachers
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Influensernes verden. En kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin innholdsmarkedsføring på Instagram
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin bruk av innholdsmarkedsføring på sosiale medier-kanalen Instagram. Formålet med studien er å gi et bilde på hvordan denne formen for ... -
Informal use of social media in higher education: A case study of Facebook-groups
(Journal article, 2017)Recent research in Norway reveals significant differences between how students and educators in higher education report using social media in the context of university activities. Students seem to use such media at their ... -
˗ Ingen barn fortjener å ha det slik En sosialsemiotisk multimodal analyse av utstillingen Hvis klær kunne fortelle 2
(Master thesis, 2015)I denne oppgaven gjøres en analyse av vandreutstillingen Hvis klær kunne fortelle 2, som ReddeSmå står bak. Utstillingen består av autentiske historier om barn som er utsatt for vold, overgrep og omsorgssvikt, og klesplagg ... -
- Ingen er så gode at de ikke kan bli bedre : En multimodal og retorisk analyse av pelsdyrbonde.no
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven analyserer jeg nettsiden pelsdyrbonde.no, som Norges Pelsdyralslag – medlemsorganisasjonen for norske pelsdyroppdrettere står bak. Pelsdyrbonde.no er en liten informasjonsnettside med klare strategiske ... -
Inkluderende kunst og håndverk. En kvalitativ undersøkelse av hvordan faglærere kan inkludere sårbare elever i kunst og håndverksundervisning
(Master thesis, 2021)Formål: Gjennom å belyse rammene rundt sårbare elever sitt møte med kunst og håndverksfaget, er formålet med denne masteroppgaven å undersøke hvordan faglærere kan inkludere sårbare elever i kunst og håndverksundervisningen, ... -
Et inkluderende miljø i en flerkulturell klasse : et fokus på lærerens ansvar og oppgaver
(Master thesis, 2013)A theoretical essay that aims to focus on the teacher's responsibilities and tasks in accordance to inclusion in a multicultural classroom, using the texts of John Dewey and Theodor Adorno. It is argued in this paper that ... -
Inkludering av elever med Autismespekterforstyrrelse i skolen. En kvalitativ studie av hvordan spesialpedagoger i skolen jobber for å best mulig inkludere elever med ASF i skolehverdagen.
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven i spesialpedagogikk er en kvalitativ studie som undersøker hvordan spesialpedagoger på skoler arbeider for å inkludere elever med autismespekterforstyrrelse (ASF) på best mulig måte i skolehverdagen. ... -
Inkludering av elever med dokumentert fravær : en empirisk undersøkelse om skoleledere og læreres arbeid med å inkludere elever med langvarig sykefravær
(Master thesis, 2013)Undersøkelsens formål har vært å se på sentrale sider ved inkluderingsbegrepet og knytte det til samarbeid som en forutsetning for å finne gode løsninger for elevene i den aktuelle gruppen. Den peker spesielt på forholdet ... -
Inkludering i en flerkulturell skole : en kvalitativ studie av forståelsen av inkludering uttrykt i styringsdokumenter og blant lærere
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Agder;82, Doctoral thesis, 2014) -
Inkluderingsdilemmaer i specialpædagogisk arbejde i børnehave
(Master thesis, 2023)Børnehaveloven beskriver at børnehaven skal være en arena for fællesskab, venskab, demokrati og ligestilling, samt modarbejde alle former for diskriminering (Barnehageloven, 2005, §1). Børnehaveloven (Barnehageloven, 2005, ...