Blar i Faculty of Humanities and Education på tittel
Viser treff 1284-1303 av 1758
-
Profesjonsetiske utfordringer ved barns deltakelse i familieterapi
(Doctoral dissertations at University of Agder; no. 86, Doctoral thesis, 2013)Denne avhandlingen har et profesjonsetisk perspektiv på familieterapeuters yrkesutøvelse og har fokus på familieterapeuters opplevelse av profesjonsetiske utfordringer i familieterapi hvor barn deltar sammen med foreldre. ... -
Profesjonsfaglig digital kompetanse blant norsklærere : En kvalitativ studie som undersøker hvordan norsklærere på mellomtrinnet tilrettelegger for en norskfaglig digital didaktikk som et resultat av deres profesjonsfaglige digitale kompetanse
(Master thesis, 2019)The purpose of this thesis wasto investigate primary school teachers (grades 5-7) and their professional digital competence in the Norwegian subject. The research was based on the question: How do teachers arrange for a ... -
Professional digital competence in initial teacher education: An examination of differences in two cohorts of pre-service teachers
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Proff og personlig? : En analyse av mindre virksomheters bruk av Facebook
(Master thesis, 2020)Denne avhandlingen undersøker to virksomheters Facebook-innlegg i løpet av en periode på fire uker, ved hjelp av fire metoder: kvantitativ og kvalitativ innholdsanalyse, tekstanalyse og kvalitativt intervju. Hensikten er ... -
Programmeringsoppgaver i matematikk-læremidler på 5. trinn
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven omhandler programmeringsoppgavers krav, relasjoner og programmeringskonsepter i matematikklæreverk fra forlagene Aschehoug, Cappelen Damm og Gyldendal på 5. trinn. Studien har sitt utgangspunkt i ... -
The Project School-In - an Overview
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Propaganda ‘Worth an Army’ : The Norwegian Labour Party, Haakon Lie and the transnational dissemination of Cold War propaganda, 1945–55
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Prosjektarbeid i barnehagen - mellom bekvemmelighet og medvirkning
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Providing assessment feedback to pre-service teachers : a study of examiners’ comments
(Journal article; Peer reviewed, 2020) -
Psykisk helse på timeplanen : En kvalitativ studie av grunnskolelæreres synspunkter relatert til betydningen av å ta vare på barn og unges psykiske helse i skolen
(Master thesis, 2019)According to research, 15-20 % of today’s children and youths in Norway suffer from mental health problems whichhampers their everyday activities (Folkehelseinstituttet, 2016). Helsedirektoratet (2017) conclude that one ... -
Public deliberation as separate or embedded: deweyan democracy and its relation to political liberalism
(Peer reviewed; Journal article, 2007)This paper explores two different strategies that may be useful to give substance to Deweyan democracy’s claim that in order for democratic associations to develop into communities, citizens need to learn how to conduct ... -
Pupils with special educational needs : Experiencing recognition in individual subject curriculum meetings
(Journal article; Peer reviewed, 2020) -
Pushwagners Soft City : en narrativ og kulturhistorisk tilnærming til tegneserien
(Master thesis, 2010)Denne avhandlingen dreier seg om den norske tegneserien Soft City av kunstneren Terje ”Hariton Pushwagner” Brofos. Tegneserien utkom på det norske tegneseriemarkedet i 2008, men er et produkt av tre tider: 1969 (planlegging ... -
Qatars VM i sportsvasking
(Master thesis, 2023)Formålet med masteroppgaven er å si noe om hvordan Qatars omdømme konstrueres og internasjonale relasjoner påvirkes gjennom kommunikasjon på bakgrunn av arrangeringen av fotball-VM 2022. Oppgaven er en kritisk diskursanalyse, ... -
Quality culture at Nordic Universities
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This study aimed to investigate common features and ways of understanding quality culture (QC) within higher education institutions (HEIs) in Nordic countries. While the concept of QC is commonly accepted and often used, ... -
Quantification and classification in education: What is at stake?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Histories of statistics and quantification have demonstrated that systems of statistical knowledge participate in the construction of the objects that are measured. However, the pace, purpose, and scope of quantification ... -
The Questionnaires in School-In
(Chapter; Peer reviewed, 2022)