Blar i Faculty of Humanities and Education på tittel
Viser treff 741-760 av 1761
-
˗ Ingen barn fortjener å ha det slik En sosialsemiotisk multimodal analyse av utstillingen Hvis klær kunne fortelle 2
(Master thesis, 2015)I denne oppgaven gjøres en analyse av vandreutstillingen Hvis klær kunne fortelle 2, som ReddeSmå står bak. Utstillingen består av autentiske historier om barn som er utsatt for vold, overgrep og omsorgssvikt, og klesplagg ... -
- Ingen er så gode at de ikke kan bli bedre : En multimodal og retorisk analyse av pelsdyrbonde.no
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven analyserer jeg nettsiden pelsdyrbonde.no, som Norges Pelsdyralslag – medlemsorganisasjonen for norske pelsdyroppdrettere står bak. Pelsdyrbonde.no er en liten informasjonsnettside med klare strategiske ... -
Inkluderende kunst og håndverk. En kvalitativ undersøkelse av hvordan faglærere kan inkludere sårbare elever i kunst og håndverksundervisning
(Master thesis, 2021)Formål: Gjennom å belyse rammene rundt sårbare elever sitt møte med kunst og håndverksfaget, er formålet med denne masteroppgaven å undersøke hvordan faglærere kan inkludere sårbare elever i kunst og håndverksundervisningen, ... -
Et inkluderende miljø i en flerkulturell klasse : et fokus på lærerens ansvar og oppgaver
(Master thesis, 2013)A theoretical essay that aims to focus on the teacher's responsibilities and tasks in accordance to inclusion in a multicultural classroom, using the texts of John Dewey and Theodor Adorno. It is argued in this paper that ... -
Inkludering av elever med Autismespekterforstyrrelse i skolen. En kvalitativ studie av hvordan spesialpedagoger i skolen jobber for å best mulig inkludere elever med ASF i skolehverdagen.
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven i spesialpedagogikk er en kvalitativ studie som undersøker hvordan spesialpedagoger på skoler arbeider for å inkludere elever med autismespekterforstyrrelse (ASF) på best mulig måte i skolehverdagen. ... -
Inkludering av elever med dokumentert fravær : en empirisk undersøkelse om skoleledere og læreres arbeid med å inkludere elever med langvarig sykefravær
(Master thesis, 2013)Undersøkelsens formål har vært å se på sentrale sider ved inkluderingsbegrepet og knytte det til samarbeid som en forutsetning for å finne gode løsninger for elevene i den aktuelle gruppen. Den peker spesielt på forholdet ... -
Inkludering i en flerkulturell skole : en kvalitativ studie av forståelsen av inkludering uttrykt i styringsdokumenter og blant lærere
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Agder;82, Doctoral thesis, 2014) -
Inkluderingsdilemmaer i specialpædagogisk arbejde i børnehave
(Master thesis, 2023)Børnehaveloven beskriver at børnehaven skal være en arena for fællesskab, venskab, demokrati og ligestilling, samt modarbejde alle former for diskriminering (Barnehageloven, 2005, §1). Børnehaveloven (Barnehageloven, 2005, ... -
Inkonsekvent og omskiftelig? P.A. Munchs forhold til skandinavismen og idéen om en nordisk nasjonalitet
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Artikkelen undersøker hvordan historikeren P.A. Munch forholdt seg til idéen om «nordisk» nasjonalitet, og hva han mente om skandinavisme-bevegelsen da den var på sitt mest populære på midten av 1800-tallet. Skandinavismen ... -
Innagerende atferd i skolen
(Master thesis, 2023)Denne oppgaven har som hensikt å undersøke hvordan lærere kan bidra til mestring for elever som viser innagerende atferd i skolen. Elever som viser innagerende atferd står i fare for å falle utenfor det jevnaldrende ... -
Innagerende atferd og inkludering
(Master thesis, 2023)Innagerende atferd kjennetegnes ofte ved at atferden vendes innover. Elever som viser dette atferdsuttrykket forstyrrer i liten grad omgivelsene rundt, og blir ofte oversett eller nedprioritert i skolesammenheng. Derfor ... -
Innagerende atferd og inkludering
(Master thesis, 2023)Innagerende atferd kjennetegnes ofte ved at atferden vendes innover. Elever som viser dette atferdsuttrykket forstyrrer i liten grad omgivelsene rundt, og blir ofte oversett eller nedprioritert i skolesammenheng. Derfor ... -
Innagerende atferd og psykisk helse i skolen
(Master thesis, 2022)Sammendrag Temaet for masteroppgaven er innagerende atferd og psykisk helse i skolen. Forskning viser at det er en klar sammenheng mellom innagerende atferd i barne- og ungdomsårene og utvikling av psykiske lidelser som ... -
Innagerende atferd og relasjonsetablering
(Master thesis, 2023)Formålet ved å gjennomføre denne studien var å rette et søkelys mot elever som viser en innagerende atferd, og hvordan lærere i skolen kan etablere en trygg og god relasjon til denne elevgruppen. Elever som viser en ... -
Innagerende atferd og relasjonstetablering
(Master thesis, 2023)Formålet ved å gjennomføre denne studien var å rette et søkelys mot elever som viser en innagerende atferd, og hvordan lærere i skolen kan etablere en trygg og god relasjon til denne elevgruppen. Elever som viser en ... -
Innenfra eller utenfra, faglig eller personlig? Perspektiver i religions- og livssynsundervisningen belyst ut fra internasjonal debatt
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Innføring av shariaråd i Norge : Muslimers kamp om anerkjennelse i det norske samfunn
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven ser på om muslimer i Norge har et behov for tilgangen til et shariaråd. Spørsmålet om muslimers behov for et sharairåd er konkretisert gjennom treproblemstillinger. Den første tar for seg hvordan ... -
Innledning
(Chapter; Peer reviewed, 2019)