Blar i Master's theses in Music Performance på emneord "MUK500"
Viser treff 1-14 av 14
-
Finnes der en sammenheng mellom komponistens intensjoner og lytterens opplevelser?
(Master thesis, 2008) -
Hvilke faktorer ligger til grunn for at klarinetten først og fremst er et viktig orkesterinstrument og ikke et viktig soloinstrument?
(Master thesis, 2007)Masteroppgaven "Hvilke faktorer ligger til grunn for at klarinetten først og fremst er et viktig orkesterinstrument og ikke et viktig soloinstrument?" prøver å finne svar på nettopp dette spørsmålet. Oppgaven er 65 (110 ... -
Interpretasjon av "Frauenliebe und -leben" av Robert Schumann sett fra pianistens vinkel
(Master thesis, 2007) -
The interpretation of Bach's gamba sonata BWV 1029 on the cello
(Master thesis, 2006)The interpretation of Bach’s gamba sonata BWV 1029 on the cello deals with the interpretation of gamba sonatas on the cello from the modern perspective. It is written in the English language by Ana Marinkovic and it is ... -
Motivisk symbolikk i Bach's tonespråk
(Master thesis, 2006)Motivisk symbolikk i Bach’s tonespråk er emnet for min mastergradsoppgave. Emnet sorterer under fordypningsområdet Interpretasjonsstudier i mastergradsstudiet i utøvende musikk, ved Høgskolen i Agder, 2006. Oppgaven ... -
Musikalsk Groove
(Master thesis, 2007) -
Musikkopplevelse i et åndelig rom
(Master thesis, 2006)Denne masteroppgaven er en oppgave som handler om at det i musikkopplevelsen finnes noe mystisk, noe man ikke kan sette ord på, og noe utenfor oss selv. Fordypningsemne er formidlende virksomhet, og dette er en ... -
Problems of singers in opera plays
(Master thesis, 2006)Problems of singers in opera plays deals with two aspects, vocal and stage-acting in two operas W.A.Mozart “Don Giovanni” and G.Donizetti “L’elisir D’amore”. It is written in the English language by Stevica Krajinovic ... -
Repertoar på tvers av naturlig stemmetype
(Master thesis, 2006)Repertoar på tvers av stemmetype, er en undersøkelse om hvordan man kan gjøre repertoar på tvers av stemmetype av lyrisk og dramatisk karakter, og hva slags ødeleggelser som kan ramme stemmeinstrumentet hvis sangeren ... -
The Rossini Mezzo-Soprano
(Master thesis, 2006)The Rossini mezzo-soprano is presented as a special voice type through the technical and interpretative aspect. My observations based on personal experiences as well as the expertises of my professors deal with the ... -
Studier over Miles Davis' improvisasjonspraksis i modaljazzen
(Master thesis, 2006) -
Visuell orientering som metode for gitarspill
(Master thesis, 2007)