Blar i Department of Visual Arts and Drama på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 1-6 av 6
-
Den indre puls: Betydningen av temporær musikkutøving gjennom det analoge og digitale.
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Why do children and young people need art? How do we rationalize the significance of art in society? This anthology is based on research carried out by members of the multidisciplinary research group Art and Young People ... -
Estetiske Læringsprosesser i design og spilling av brettspill
(Master thesis, 2018)In this thesis I have studied how aesthetical learning processes can occur in thedesign process and in play of a natural science themed board game. I have done this by designing my own board game with a biological theme, ... -
Indefra og udefra – serendipitet som kunstfagdidaktisk princip i teater bag murene
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Udgangspunktet for denne studie skal findes i et kunstnerisk projekt med det norske scenekunst-kompagni Teater Bak Murene. I foråret 2019 arbejdede kompagniet med at udvikle forestillingen Innefra ... -
Langvarig, dyp og kompleks dramatisk lek i barnehagen- er det mulig? Et vitenskapelig essay
(Peer reviewed; Journal article, 2022)How can kindergartens create good conditions for flow experiences in dramatic play? This essay is based on fieldwork as a part of the master’s project When fiction meets the institution (Nordbø, 2021). The background is ... -
Samtidskunst i skolen : En studie som inviterer elever til en konseptuell workshopspraksis
(Master thesis, 2019)Both from the elementary school education and the professional life, I have gained insight and an experience basis for commenting on the subject of arts and crafts. There are often techniques and crafts that are in focus. ... -
Visuelle bilder i bevegelse - Å skape rom og tid i barnehagebarns lek og bevegelser med nøster
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Denne artikkelen tar utgangspunkt i forskningsprosjektet Å nøste hvor målet er å bidra til å utvikle tverrfaglige undervisningsmetoder innenfor kunstfag, for å fremme utdanningskvalitet i barnehage- lærerutdanningen. ...