Blar i Faculty of Fine Arts på tittel
Viser treff 251-270 av 463
-
Lek med blyanten : En undersøkelse om drodlingens betydning i skolen
(Master thesis, 2018)Drodling omtales for det mestesom en ubevisst tegning man lager mens man er opptatt mednoe annet.Internasjonal forskning har fokusert på drodlingens innvirkning på hukommelse og konsentrasjon og viser atdrodlere husker ... -
Lekeplass eller kunstmuseum? En undersøkelse av samspillet mellom lek og formidling i BARNAS Kunstmuseum på Sørlandets Kunstmuseum
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven tar for seg samspillet mellom lek og formidling med utgangspunkt i BARNAS Kunstmuseum på Sørlandets Kunstmuseum. I oppgaven undersøkes og drøftes ulike former for museumsformidling, og hvorvidt lek kan ... -
Live musikk i den teknologiske tidsalderen: Om musikeres oppfatning av teknologiers rolle en i låtorientert populærmusikalsk kontekst
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker rollen til musikkteknologi i liveopptredener, dens innvirkning på musikk, og de utfordringene og mulighetene som kan oppstå. Teknologi er sentralt for hvordan man lytter til og skaper musikk ... -
LIVEBRANSJEN ETTER TO ÅR MED PANDEMI: ERFARINGER OG FORVENTINGER TIL FREMTIDEN
(Master thesis, 2022)Det eksisterer ingen tvil om at covid-19 pandemien har påvirket norsk livebransje og samfunnet i Norge i en betydelig grad. Livebransjen har opplevd både muligheter og utfordringer de siste to årene. Formålet med denne ... -
Livsline : et stedspesifikt kunstprosjekt i lokalsamfunnet
(Master thesis, 2013) -
Ludomusicological Immersion in Curaga EP
(Master thesis, 2022)This dissertation is an endeavor in artistic research. It documents findings within the field of video game music immersion, and how it ties into the three pieces of music from my EP: Curaga. I want to research the ... -
Luftsus : En studie av spilleteknikk som skaper en luftig klangfarge på trompet
(Master thesis, 2018) -
Lydfesting av Tor Egil Langnes sine viser: En del av Nordmøres kulturarv
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven beskriver et møte mellom to generasjoner, som finner sammen om felles interesser. Her redegjør forfatteren for hvordan han og Tor Egil Langnes har jobbet med å lydfeste visene hans. Dette er et kunstnerisk ... -
Lyrics, Voices, and the Stories they tell
(Doctoral dissertations at the University of Agder; No. 462, Doctoral thesis, 2024)Situated within the field of Popular Musicology, this thesis takes a discursive approach to the relationship between lyrics and representations of the voice. Drawing on personal experience with lyrics and voices as a singer, ... -
Mainstream or marginal? A study of the musical practices of three African immigrant performers in Norway
(Doctoral thesis, 2014) -
Making Music, Finishing Music – An Inquiry Into the Music-Making Practice of Popular Electronic Music Students in the “Laptop-Era”
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Mantra 5 Spor av det sublime i en minimalistisk konsert for solo trommesett
(Master thesis, 2015)Denne undersøkelsen hadde som mål å spore opp mulige sammenhenger mellom minimalistisk musikk og det sublime og hvordan disse sammenhengene kan komme til uttrykk i en egenkomponert/selvutviklet konsert for solo trommesett: ... -
Master of Ballad : Et innsyn i fire pianisters tolkning av et nykomponert musikkstykke
(Master thesis, 2016) -
Materiality and Atmosphere. Two American Beat Artists Painting Europe
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Material–relational abstraction. Museum educational situations with abstract art
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 422, Doctoral thesis, 2023)The purpose of this Ph.D. thesis is to study how museum educational situations with abstract art can be created and understood in light of new materialist theorypractice. My approach is inspired by Gilles Deleuze’ (2021/1968, ... -
Materiell-kollektiv praksis som pedagogisk tilnærming for kunst og håndverk
(Chapter, 2022): This chapter presents key characteristics of material-collective practice as a pedagogical approach, and the potential this approach can have for art education. It challenges the Norwegian individually centered education ... -
Materiell-kollektiv praksis. En tilnærming til fagdidaktikk for kunst og håndverk utviklet i veveprosjektet : Veve i åpne dører
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 322, Doctoral thesis, 2021)This study inquires into the potential of a material-collective practice as a pedagogical approach for a world-centred arts and crafts education. It challenges the Norwegian individually centred education policy with its ...