Browsing Master's theses in Mathematics Education by Subject "MA 502"
Now showing items 1-20 of 24
-
A model to analyse algebraic tasks solved by students : a comparative study from Finland and Norway
(Master thesis, 2013)Participating in the international VIDEOMAT-project, which is accomplished by four universities from Finland, Norway, Sweden and California (USA), this master thesis has beenbased on a comparative study about the introduction ... -
Algebra i lærebøker 8. trinn : en komparativ studie av lærebøkers introduksjon til algebra
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven er en komparativ studie av lærebøker og deres introduksjon av algebra. Det største fokuset i masteroppgaven ligger på lærebøkenes arbeidsoppgaver, og på sammenhengen mellom deres utforming og elevers ... -
Analyse av testresultater fra KUL-LCM prosjektet i 4. og 7.klasse med vekt på fjerde trinn
(Master thesis, 2009)Prosjektet Læringsfellesskap i matematikk (LCM) foregikk i perioden fra januar 2004 til desember 2007. Norges forskningsråd gav støtte til prosjektet under programmet Kunnskap, Utdanning og Læring (KUL). LCM-prosjektet ... -
Bruk av video i matematikkundervisning En kvalitativ studie av produksjon og bruk av undervisningsvideoer i matematikkundervisning.
(Master thesis, 2015)The aim of this thesis is to gain insight into three teachers ' thoughts about their own educational videos in mathematics. In addition, I will examine how a course with extensive use of videos can work in practice. The ... -
Elever på yrkesfag og matematikk : en studie av elever på Bygg og Anlegg sine oppfatninger av matematikkfagets relevans for eget yrke
(Master thesis, 2012)In this thesis I want to study what kind of perceptions students within the study programme ”Bygg og Anlegg” have as regards the theme mathematics and its relevance for their profession. I also want to study the mathematics ... -
Elevers kognitive engasjement i matematikkoppgaver : en kvalitativ studie som bygger på oppgavebaserte intervjuer i en yrkesrettet, videregående skole
(Master thesis, 2011)The theme of this master‟s thesis is cognitive demands in mathematical tasks. There has been done a lot of research within the field, and Stein and her colleagues (2000) have developed a theoretical framework to help analyze ... -
En matematikklærers bruk av medierende redskaper i undervisning av lengde, areal og volum
(Master thesis, 2013)Denne studien har tittelen «En matematikklærers bruk av medierende redskaper i undervisning av lengde, areal og volum». Målet med denne studien er å studere hvordan en ungdomsskolelærer formidler matematikk til elever ... -
En studie av bruken av software i matematikkundervisningen på ungdomsskolen : Bowland Maths
(Master thesis, 2010)I denne oppgaven presenteres en studie av bruken av software i matematikkundervisningen på ungdomsskolen. Programmet som er brukt er oppgaven Outbreak fra Bowland Maths. Oppgaven er en del av en ressursbase for lærere som ... -
En ungdomsskolelærers oppfatning om bruk av praktiske aktiviteter i matematikkundervisningen
(Master thesis, 2015)The aim of this study was to illuminate a teacher’s beliefs and attitudes towards practical activities in mathematics. To reveal this, I developed a teaching plan consisting of four activities. In which the students were ... -
Forskningsbasert lærerutdanning i matematikk : hva betyr forskningsbasert undervisning for GLU studentene i MA-149?
(Master thesis, 2013)It is enshrined in law and regulation that all higher education should be research-based and research-oriented. How a research-based approach should be reflected in the education is not defined clearly, so there is room ... -
Gutter og jenters opplevelse av matematikk En studie av ungdomsskoleelevers oppfatninger og holdninger til matematikk
(Master thesis, 2015)There are many studies focusing on mathematics in school with particular attention to boys’ and girls’ perspective. I want to give a new contribution that considers whether there are differences in how boys and girls see ... -
IKT i matematikkfaget : en studie av matematikkoppgaver myntet på heldigitale læringsmiljøer i den videregående skolen
(Master thesis, 2011)The subject of this master thesis is mathematics in fully digitalised learning environments with a main focus on the tasks that are used in such environments. Traditional text books are not used in fully digitalised learning ... -
Introduksjon av algebra i den norske skole : en sammenligningsstudie av læreres introduksjon og forståelse av algebra på ungdomstrinnet og i den videregående skolen
(Master thesis, 2013)The theme for this study is introduction of algebra. I have focused on how teachers deals with the relationship between a syntactic and a semantic focus, the relationship between procedural and conceptual knowledge, the ... -
Matematikk i krisetid : matematikk og matematikere etter første verdenskrig, i mellomkrigstiden og under andre verdenskrig i Nederland
(Master thesis, 2013)We have provided new and partly unknown historical material on an important period of social, political and scientific development and change both in the Netherlands and internationally. We focused on the so far neglected ... -
Matematikkundervisning i skolen - Grunnskolelærerstudenters egne erfaringer som elev i skolen
(Master thesis, 2015)The purpose of this study has been to gain some insight into how pre-service teachers experienced mathematics and the teaching of mathematics from school age up until they meet the subject in their formal education. In ... -
Meningsfylte matematikkoppgaver? En casestudie fra ungdomsskoleelevers aktiviteter knyttet til algebra på en bedrift.
(Master thesis, 2015)"Meaningful mathematics tasks?" is a case study related to 9th grade in Norwegian lower secondary school that visited Returkraft, an energy recovery facility in Kristiansand. During a full day on this enterprise, they ... -
Newton og Leibniz´ arbeid med utviklingen av kalkulus sett i lys av dagens lærebøker : med spesiell vekt på hovedteoremet i kalkulus og regnemåter
(Master thesis, 2010)I denne oppgaven har jeg arbeidet med den historiske kalkulusen til Newton og Leibniz og sammenliknet den med tilsvarende kapitler i norske lærebøker. Jeg har lagt spesielt vekt på måten hovedteoremet i kalkulus blir ... -
Omvendt undervisning i matematikk : en studie av elevers oppfatning av undervisningsmetoden
(Master thesis, 2013)Many teachers want to try out different teaching methods to find the one that makes students learn best. In today's society we surround ourselves with technology most of the day and there are several teaching methods that ... -
SimReal+ i matematikkundervisning på universitetsnivå En studie av lærerens orkestreringer i relasjon til verktøyets nytteverdi for studentene
(Master thesis, 2015)This thesis is a case study conducted in the first year of engineering studies at the University of Agder. The course observed is physics, where the software SimReal+ is integrated into the teaching. The study focuses the ... -
The introduction of algebra : comparative studies of textbooks in Finland, Norway, Sweden and USA
(Master thesis, 2012)This master thesis is a comparative analysis of textbooks from four different countries, Finland, Norway, Sweden and USA (California), concerning the introduction of algebra. The topic for this research was inspired and ...