Browsing Department of Mathematical Sciences by Subject "VDP::Mathematics and natural science: 400::Mathematics: 410::Analysis: 411"
Now showing items 1-12 of 12
-
Analyse av testresultater fra KUL-LCM prosjektet i 4. og 7.klasse med vekt på fjerde trinn
(Master thesis, 2009)Prosjektet Læringsfellesskap i matematikk (LCM) foregikk i perioden fra januar 2004 til desember 2007. Norges forskningsråd gav støtte til prosjektet under programmet Kunnskap, Utdanning og Læring (KUL). LCM-prosjektet ... -
Asymptotic behavior of higher-order quasilinear neutral differential equations
(Journal article; Peer reviewed, 2014)We study asymptotic behavior of solutions to a class of higher-order quasilinear neutral differential equations under the assumptions that allow applications to even- and odd-order differential equations with delayed and ... -
Bounded approximation properties via integral and nuclear operators
(Journal article; Peer reviewed, 2010)Let X be a Banach space and let A be a Banach operator ideal. We say that X has the lambda-bounded approximation property for A (lambda-BAP for A) if for every Banach space Y and every operator T is an element of A(X, Y), ... -
Eberlein–Šmulian theorem and some of its applications
(Master thesis, 2014)The thesis is about Eberlein-Šmulian and some its applications. The goal is to investigate and explain different proofs of the Eberlein-Šmulian theorem. First we introduce the general theory of weak and weak* topology ... -
Elevers kognitive engasjement i matematikkoppgaver : en kvalitativ studie som bygger på oppgavebaserte intervjuer i en yrkesrettet, videregående skole
(Master thesis, 2011)The theme of this master‟s thesis is cognitive demands in mathematical tasks. There has been done a lot of research within the field, and Stein and her colleagues (2000) have developed a theoretical framework to help analyze ... -
En studie av bruken av software i matematikkundervisningen på ungdomsskolen : Bowland Maths
(Master thesis, 2010)I denne oppgaven presenteres en studie av bruken av software i matematikkundervisningen på ungdomsskolen. Programmet som er brukt er oppgaven Outbreak fra Bowland Maths. Oppgaven er en del av en ressursbase for lærere som ... -
Newton og Leibniz´ arbeid med utviklingen av kalkulus sett i lys av dagens lærebøker : med spesiell vekt på hovedteoremet i kalkulus og regnemåter
(Master thesis, 2010)I denne oppgaven har jeg arbeidet med den historiske kalkulusen til Newton og Leibniz og sammenliknet den med tilsvarende kapitler i norske lærebøker. Jeg har lagt spesielt vekt på måten hovedteoremet i kalkulus blir ... -
Oscillation theorems for second-order nonlinear neutral delay differential equations
(Journal article; Peer reviewed, 2014)We analyze the oscillatory behavior of solutions to a class of second-order nonlinear neutral delay differential equations. Our theorems improve a number of related results reported in the literature. -
Oscillatory behavior of second-order nonlinear neutral differential equations
(Journal article; Peer reviewed, 2014)We study oscillatory behavior of solutions to a class of second-order nonlinear neutral differential equations under the assumptions that allow applications to differential equations with delayed and advanced arguments. ... -
Schauder bases and locally complemented subspaces of Banach spaces
(Master thesis, 2014)The thesis is about Schauder basis in infinite-dimensional Banach spaces and locally complemented subspaces. It starts with the notion of bases and it proves that it is equivalent with that of Schauder basis. It follows ... -
Spørsmål og respons i finske og norske matematikklasserom : en komparativ case-studie
(Master thesis, 2009)Min masteroppgave har tatt utgangspunkt i en sammenligningsstudie av matematikktimer i Finland og Norge. Motivasjonen for en slik studie kommer fra den store forskjellen i prestasjoner blant elever fra disse landene. Det ... -
Å lære sammen : en kvalitativ case-studie av elever i 9. klasse som samarbeider i par
(Master thesis, 2011)The theme of this master dissertation has been peer collaboration. The main goal of the study has been to illuminate factors that affect pupils working together and whether these factors can be viewed in the context of ...