Blar i Department of Mathematical Sciences på dokumenttype "Master thesis"
Viser treff 41-60 av 195
-
En meningsfull tilnærming til logaritmer En designstudie om introduksjon av logaritmer gjennom repetert divisjon
(Master thesis, 2015)This study is about finding a more effective method of introducing logarithms. As part of my study, I developed a new teaching material. The definition of logarithms in the new material is based on repeated division in the ... -
En smågruppes arbeid med problemløsning i videregående skole. En studie av gruppas bruk av strategier og appropriering av ulike medierende verktøy i problemløsningsfasen.
(Master thesis, 2023)Dette er en kvalitativ case-studie som tar for seg en liten gruppe med elever fra andre året i videregående skole som jobber med problemløsning i matematikk. Studien belyser hvilke strategier og medierende verktøy disse ... -
En studie av bruken av software i matematikkundervisningen på ungdomsskolen : Bowland Maths
(Master thesis, 2010)I denne oppgaven presenteres en studie av bruken av software i matematikkundervisningen på ungdomsskolen. Programmet som er brukt er oppgaven Outbreak fra Bowland Maths. Oppgaven er en del av en ressursbase for lærere som ... -
En studie av ingeniørstudenters erfaringer med et kurs i kalkulus
(Master thesis, 2019)Thisstudyis done on a group of engineering students. It was aimed at examining their experiences with a course incalculus held at their first semester. The motivation for doing this is that this course for several years ... -
En studie av tilpasset opplæring i matematikk ved GLU 1-7
(Master thesis, 2018)The purpose of this study is to investigate how teacher education programmes are designed to provide the students with sufficient prerequisites to adapt their teaching for their own pupils when they have graduated as ... -
En studie av virkelighetsnær oppgave i matematikk : Ungdomsskoleelevers respons på undervisningsaktivitet som er tenkt å bli opplevd virkelighetsnært
(Master thesis, 2021)The purpose of this study is to look at how students in junior high school experience working with realistic tasks in mathematics with personal finance as a topic. To gain an insight into this, I have formulated a research ... -
En undersøkelse av problemene sykepleierstudenter møter i medikamentregning
(Master thesis, 2008)Tittelen på denne masteroppgaven er en undersøkelse av problemene sykepleierstudenter møter i medikamentregning. Jeg har i arbeidet mitt fulgt undervisningen i medikamentregningskurset ved Universitetet i Agders avdelinger ... -
En ungdomsskolelærers oppfatning om bruk av praktiske aktiviteter i matematikkundervisningen
(Master thesis, 2015)The aim of this study was to illuminate a teacher’s beliefs and attitudes towards practical activities in mathematics. To reveal this, I developed a teaching plan consisting of four activities. In which the students were ... -
Ergodic theory of simple continued fractions
(Master thesis, 2022)This thesis combines two fields of mathematics: number theory and ergodic theory (as part of dynamical systems). We study a special representation of numbers throughout the thesis: the simple continued fraction. We ... -
Et introduksjonskurs til GeoGebra : en designstudie av introduksjonskurset med fokus på å lære å bruke i 1T i videregående skole
(Master thesis, 2016)As a teacher, I have observed over the past years a change in focus on the use of tools in the teaching of mathematics. Starting in spring 2015 the use of digital tools by students will be a requirement in the examinations ... -
EVU-studenters oppfattelse av nytte ved analyse av egne elevers resonnement og argumentasjon – En kvalitativ casestudie
(Master thesis, 2021)This qualitative case study investigated what in-service teachers viewed as useful in evaluating their own students' reasoning and argumentation. This was done in response to the following research question: How do in-service ... -
Forskningsbasert lærerutdanning i matematikk : hva betyr forskningsbasert undervisning for GLU studentene i MA-149?
(Master thesis, 2013)It is enshrined in law and regulation that all higher education should be research-based and research-oriented. How a research-based approach should be reflected in the education is not defined clearly, so there is room ... -
Generalisering i geometri med Python
(Master thesis, 2022)I denne studien ble åtte niendetrinnelevers generaliseringsarbeid undersøkt gjennom oppgavebaserte intervjuer. Oppgavene bestod av å skrive programmer som tegnet rettvinklede trekanter med Python. Hensikten med studien var ... -
Geogebra for læring? : Elevers bruk av geogebra for utforskning - En sammenliknende case-studie av elevarbeid med og uten GeoGebra
(Master thesis, 2021)In the new curriculum, LK20, digital skills are defined as a basic skill. It is important for teachers to be able to make reasoned assessments of how digital aids affect students' work in order to use them as a mediating ... -
GPS-based math trails: a multiple case study on benefits and challenges.
(Master thesis, 2023)It is an undeniable fact that mathematics contributes tremendously to human activities. However, some students think of mathematics as boring and unrelated to the environment. Some students have expressed how mathematics ... -
Grunnskolelærerstudenters forståelse av funksjonsbegrepet : En casestudie av lærerstudenters forståelse av funksjonsbegrepet før de møter begrepet i egen utdanning
(Master thesis, 2018)This master thesis intends to study preservice teachers at the teacher education master program grade 5-10 and their understanding of the concept of functions. The thesis attempts to answer two different research questions. ... -
Gutter og jenters opplevelse av matematikk En studie av ungdomsskoleelevers oppfatninger og holdninger til matematikk
(Master thesis, 2015)There are many studies focusing on mathematics in school with particular attention to boys’ and girls’ perspective. I want to give a new contribution that considers whether there are differences in how boys and girls see ... -
Hat for matematikk : En kartlegging av tre voksnes hat for matematikk
(Master thesis, 2019)This research is a qualitative case study with the aim to canvas individuals’ hate towards maths. Hate is not a feeling one is born with and is something that arises unconsciously as a consequence of different experiences ... -
Hate for Mathematics: An explorative multiple case study into why some people develop a hate for mathematics
(Master thesis, 2021)People with good emotional stability are more likely to be effective in learning. Emotions and feelings are linked to social learning and thinking. Therefore, it is important to study why some people develop extreme negative ... -
How upper secondary students solve algebraic word problems in the area of mathematical modelling : A case study of one group of Norwegian students
(Master thesis, 2019)For å imøtekomme nye utfordringer på skolen, i jobb og i livet, kan elever ha behov for åtilpasse og utvide den matematikken de kan. Dette krever at elever evner, i noen grad, åsette skolematematikken i forbindelse med ...