Blar i Master's theses in Information and Communication Technology på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 1-9 av 9
-
Digitalt læringsspill som verktøyfor nybegynnende trommeslagere
(Master thesis, 2020) -
"De er jo her fysisk. Da kan de jo bare snakke med hverandre." : En kvalitativ studie av hvilke faktorer som påvirker samfunnsfaglæreres tilrettelegging for elevenes bruk av digital samhandling og kommunikasjon på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2020)Dette forskningsprosjektet har hatt som formål å undersøke hvilke faktorer som påvirker lærere på ungdomstrinnet når de planlegger for elevenes bruk av digitale verktøy til samarbeid og kommunikasjon. Forskningsspørsmålene ... -
Game-based learning in Norwegian classrooms : Perceived challenges and the potential of digital supplementary resources to facilitate the use of games as teaching tools
(Master thesis, 2018)Games are a popular form of entertainment that can keep individuals motivated and engaged for hours at a time. Our motivations to sink multiple hours into playing games have been studied by researchers, instructional ... -
Increasing Motivation and Engagement in Learning Safe Humane Hunting Skills Through VR and Digital Games
(Master thesis, 2020)This research discusses to what degree a digital learning game can affect motivation, engagement and participation in learning humane and safe hunting, and how a VR version compares to a screen-based version. Additionally, ... -
Læreres opplevelse av kvalitet i digitale hjelpemidler
(Master thesis, 2021) -
The differences between tutor and student perceptions of design elements in online courses
(Master thesis, 2017)The purpose of this study is to examine tutor and student perceptions of how design elements are implemented in online courses. The four elements collaboration, motivation, digital tools and course structure are discussed ... -
Using game elements to increase students’ motivation for providing peer assistance
(Master thesis, 2017)Abstract Peer assistance is a support system where people of equal status help each other solve problems. It is also a recognized method within education where students support each other with their assignments. The ... -
Utvikling, testing og evaluering av en videobasert læringsressurs for selvstyrt bedriftsopplæring : En casestudie fra Posten Norge AS
(Master thesis, 2017)Opplæring av ansatte er arbeidsgivers plikt og arbeidstakers rett, og er derfor en sentral del ved ethvert arbeidsforhold. Ansattes mulighet for utvikling og innflytelse i egen arbeidssituasjon har også vist seg å være ... -
Visual design and variation of mediums in e-learning resources
(Master thesis, 2017)Konfidensiell til / confidential until 01-07-2022