Blar i AURA på dokumenttype "Book"
Viser treff 81-97 av 97
-
Samsang gjennom livsløpet
(MusPed:Research;, Book, 2022)Denne antologien omhandler samsang i ulike livsfaser og sammenhenger i en skandinavisk kontekst. Samsang utgjør en vesentlig del av vår felles kulturarv. Samsang, som innebærer alle former for sang der mennesker synger ... -
Service innovation methodologies I : what can we learn from service innovation and new service development research? : report no 1 from the TIPVIS-project
(Skriftserien (Høgskolen i Agder), Book, 2007)This report presents a review of service innovation and service development literature. The main purpose of the review is to identify normative implications for service innovation methodologies. Three separate reviews ... -
Service Innovation Methodologies II : How can new product development methodologies be applied to service innovation and new service development? : Report no 2 from the TIPVIS-project
(Skriftserien (Universitetet i Agder), Book, 2007)This report presents various methodologies used in new product development and product innovation and discusses the relevance of these methodologies for service development and service innovation. The service innovation ... -
Smerte hos barn og unge
(Book, 2016) -
Spiritualitet : en ny dimensjon i relgionsforskningen
(Skriftserien (Universitetet i Agder);127, Book, 2006)Denne artikkelen er en redegjørelse for bruken av begrepet spiritualitet i internasjonal religions- og livssynsforskning, og en beskrivelse av det nye, tverrfaglige kunnskapsfeltet som de senere årene har vokst fram under ... -
STeVAL : rapport om utvikling og utprøving av et konsept for studentevaluering av undervisning og læring i høyere utdanning
(Skriftserien (Høgskolen i Agder), Book, 2003)Rutiner for systematisk studentevaluering av undervisningen i høyere utdanning er noe som i følge den nye kvalitetsreformen vil få større plass på universiteter og høgskoler fra og med studieåret 2003. Mange av disse ... -
A Systemic Approach to School Development : Technical Report on the Project School-In
(Book; Peer reviewed, 2022)The project School-In was an in-service professional development project which aimed to improve inclusion and facilitate schools' academic results by taking the local context, expectation structures, and school culture ... -
Sørlandske stemmer i en ny tid : om diktning fra eller med tilknytning til Agder. 2
(Skriftserien (Høgskolen i Agder), Book, 2001)En samling artikler, kommentarer og anmeldelser som i sum presenterer noen av de mest sentrale samtidsforfatterne fra Sørlandet. Et sentralt synspunkt i flere av tekstene er at det ikke finnes noen ny "sørlandsk dikterskole", ... -
Teknologi til glede og besvær : om undervisningsrelatert nettpublisering i lærerutdanningen : rapport fra en delstudie innen prosjektet Nettportal HiA(2003-2005)
(Skriftserien (Høgskolen i Agder), Book, 2004)Som en del av prosjektet Nettportal HiA, som har som mål å samordne alle nettressursene ved høgskolen innen 2005, ble det våren 2004 iverksatt et pilotprosjekt knyttet til lærerutdanningen ved HiA. Denne studien er en ... -
Terrorizing Images. Trauma and Ekphrasis in Contemporary Literature
(Book, 2020)This book combines two focal points: trauma and ekphrasis. It responds to the recognition of how terrorizing images permeate the public sphere in connection with traumatic experiences and confl icts and emphasizes the ways ... -
A uniform quantificational logic for algebraic notions ofcontext
(Skriftserien (Høgskolen i Agder), Book, 2002)A quantificational framework of formal reasoning is proposed, which emphasises the pattern of entering and exiting context. Contexts are modelled by an algebraic structure which reflects the order and manner in which ... -
Upper secondary school organisations : a case study of two Norwegian schools
(Skriftserien (Høgskolen i Agder), Book, 2001) -
"Uten gruppa vet jeg ikke hvor jeg hadde vært ... " : brukerevaluering av et tverretatlig tiltak for sedelighetsdømte i Kristiansand
(Skriftserien (Høgskolen i Agder), Book, 2005) -
Være sammen : kompetanseløft i barnehagen : Rapport fra evalueringen av deltakernes vurderinger, opplevelser og erfaringer med kompetanseheving og kvalitetsutvikling i pilotbarnehagene i Være Sammen implementeringsåret 2011-2012
(Skriftserien (Universitetet i Agder);160, Book, 2013-07-04) -
Å bli rik på opplevelser… Evaluering av ”Ferie for alle” – et tilbud fra Røde Kors i Aust-Agder
(Skriftserien (Universitetet i Agder), Book, 2007)Nordmenn reiser mye på ferie. Faktisk har aldri så mange reist så mye som i dag. Men ikke alle kommer på ferie. Denne evalueringsundersøkelsen tar for seg ferietilbud for barn og ungdom med spesielle behov. Ferieoppleggene ... -
Å satse på dosenter : Et utviklingsarbeid
(Book; Peer reviewed, 2020)From an international standpoint, the docent position in Norway is unique, insomuch as it is a top academic position equivalent to a professorship. This book combines a thorough examination of the docent’s role and place ...