Show simple item record

dc.contributor.advisorSpieler, Severinsen, Kristin
dc.contributor.authorLarsen ,T. Lene
dc.date.accessioned2024-07-17T16:23:17Z
dc.date.available2024-07-17T16:23:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uia:inspera:222050025:83653074
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141883
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractTemaet for dette masterprosjektet er: samlingsstund i barnehagen, en arena for medvirkning for de yngste barna? Formålet med masterprosjektet har vært å bidra med kunnskap om samlingsstund og medvirkning for de yngste barna i barnehagen, gjennom å belyse hvordan personalet i barnehagen legger til rette for medvirkning i samlingsstund for de yngste barna. Denne masteroppgaven er en kvalitativ undersøkelse. Datamaterialet består av feltnotater fra observasjoner av samlingsstund og transkribert lydopptak fra fokusgruppeintervju. I den tematiske analysen kommer det frem ulike temaer, som at personalet var fleksible i sine planer, aksept for barns ulike uttrykk for deltakelse og vilkår for medvirkning for de yngste barna. De ulike temaene fungerer som et rammeverk rundt presentasjon av analysen og diskusjonsdelen. Diskusjonen av funn fra analysen er konsentrert rundt studiens problemstilling: hvordan personalet i barnehagen legger til rette for medvirkning i samlingsstund for de yngste barna, og løfter samtidig fram temaet for studien som er: samlingsstund – en arena for medvirkning for de yngste barna i barnehagen? Nøkkelord: Samlingsstund, medvirkning og de yngste barna, barnehage
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleSamlingsstund – en arena for medvirkning for de yngste barna i barnehagen? -En masteroppgave om hvordan personalet i barnehagen legger til rette for de yngste barnas muligheter til medvirkning i samlingsstund.
dc.typeMaster thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record