Show simple item record

dc.contributor.authorSkregelid, Lisbet
dc.date.accessioned2024-04-26T11:56:11Z
dc.date.available2024-04-26T11:56:11Z
dc.date.created2023-01-27T22:46:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationSkregelid, L. (2023). Den kulturelle skolesekken som dissens og kunstens betydning i lærerutdanningen. FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk, 16 (2), Artikkel 9.en_US
dc.identifier.issn1890-9515
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3128229
dc.description.abstractArtikkelen gir et innblikk i deler av det nasjonale forskningsprosjektet pARTiciPED Empowering student teachers for cross-sectorial collaborations with The Cultural Schoolbag (TCS) in Norwegian Schools (2021-2023). Mer spesifikt vises det i artikkelen til resultater fra lærerskolestudenters deltakelse i Den kulturelle skolesekken workshopen Teiporama av den svenske kunstneren Sandra Norrbin. Forskning knyttet til Teiporama utgjør en del av en av arbeidspakken Lab for initiating dissensus and exploring the edges in between art and education ved Universitetet i Agder (UiA). Delundersøkelsens foreløpige resultater gir anledning til å diskutere betydningen av å konfrontere lærerskolestudenter med kunst og om Den kulturelle skolesekken kan representere en produktiv forstyrrelse til dominerende forståelser av hva undervisning og pedagogikk skal være, og på den måten skape et tredje rom mellom kunst og pedagogikk.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - Storbyuniversiteteten_US
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.titleDen kulturelle skolesekken som dissens og kunstens betydning i lærerutdanningenen_US
dc.title.alternativeThe cultural schoolbag as dissensus and the relevance of art in teacher educationen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2023 The Author(s)en_US
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Kunsthistorie: 120en_US
dc.source.volume16en_US
dc.source.journalFormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikken_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.7577/formakademisk.4806
dc.identifier.cristin2117122
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 301594en_US
dc.source.articlenumber9en_US
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal