Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorThorstensen, Rein Terje
dc.contributor.authorGengatharan, Dilip
dc.contributor.authorUthayathas, Winhojan Wilson
dc.date.accessioned2023-07-08T16:23:52Z
dc.date.available2023-07-08T16:23:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uia:inspera:145678485:96550731
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3077295
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDette er masteroppgave som tar for seg problemstillingen “Hvordan man oppnå bedre samsvar mellom planlegging og produksjon av veibygging? “. For å besvare dette forskerspørsmålet har det blitt formulert fem underspørsmål som går inn på framdriftsplan, aktørens deltakelse, årsaker til hvorfor prosjektet ikke produsert i henhold til planen, entrepriseform og samarbeid i fremtidige prosjekter. I denne oppgaven har det blitt benyttet en kvalitativ tilnærming som forskningsmetode. Datainnsamlingen ble gjennomført ved hjelp av intervjuer og litteraturstudier. Intervjuene ble gjennomført med personer som var involvert i utvalgte prosjekter, og ble gjennomført ved hjelp av en semistrukturert intervjuguide. Utvalgte prosjekter ble presentert av vår oppdragsgiver/ekstern veileder. Det er totalt to prosjekter gruppen benyttet i sin analyse for å svare på forskerspørsmålet. Ved hjelp av litteraturstudier ble det identifisert en sammenheng mellom faktorene nevnt av respondentene og tidligere forskning. Oppgaven konkluderer med at faktorer som fremdriftsplan, åpen kommunikasjon og tillit er essensielt for at samspillet mellom planlegging og produksjon forbedres. Man bør også ta hensyn til å vurdere entrepriseform og bearbeide tiltak mot endringer underveis i prosjektet. Oppgaven kommer også med forbedringspotensialer i planleggingsfasen for å få en effektiv og god produksjon i veibyggingsprosjekter.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleEvaluering av gjennomførte prosjekter
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel