Hvordan påvirker digitalisering samhandling med kundene
Abstract
Formålet med denne studien er å identifisere samhandlingsutfordringer og -muligheterdigitalisering gir både kunder og regnskapsbyrå samt å analysere hva kan bedriftene fokuserepå for å oppnå best mulig resultat og skape merverdi for kundene sine? I studien belyses sentraleelementer innen digitalisering og hvordan disse kan påvirke samhandling med kundene. Iarbeidet med problemstillingen intervjues representanter for bransjen og tilbakemeldingenederes sammenholdes med teorier knyttet til samhandling og digitalisering.Gjennom studien viser jeg at ny teknologi skaper både muligheter og utfordringer som påvirkerhele regnskapsførerbransjen. Automatisert arbeidshverdag betyr mange omstillingsprosesserog ny teknologi kan gi bedrifter som anvender slike et konkurransefortrinn, eksempelvis vilskybaserte løsninger kunne gi fordeler til både regnskapsbyrå og kunden, gjennom at flereoppgaver gjøres mer effektivt og raskere.